پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۷۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹
مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد اعلام کرد از حراج اخیر تهران خریدی نکرده اند و همچنین درباره توسعه فضای گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران نیز توضیح داد.

شعارسال: مجید ملانوروزی مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره بودجه هنرهای تجسمی سال ۹۷ گفت: بودجه پیشنهادی ما ۱۰ میلیارد تومان اعلام شده است که امیدواریم محقق شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا دفتر امور هنرهای تجسمی ارشاد از حراج اخیر تهران اثری خریداری کرده است یا خیر، گفت: خیر ما خریدی از حراج تهران نداشتیم. البته سازمان ها و نهادها و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور حمایت از حراج ها، آرت فرها و اکسپوها معمولاً خرید می کنند اما ما معمولاً برای موزه از این حراج خرید نمی کنیم.

ملانوروزی حراج تهران را یکی از حراج های موفق کشور و منطقه دانست و در مورد اینکه از آرت فرها و اکسپوها خریدی داشته اند، عنوان کرد: برای موزه هنرهای معاصر خیر، ما معمولاً برای وزارت ارشاد خرید داریم و در دوره قبل از حراج، دو اثر برای ارشاد خریداری شد اما در حراج دوم که آثار معاصر بود و بیشتر جوانان حضور داشتند، خریدی نداشتیم.

وی در مورد خرید آثار شاخص هنری خارجی برای گنجینه موزه هنرهای معاصر نیز به مهر گفت: معتقدم که باید در حوزه پاپ آرت که آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر کمبود دارد آثاری خریداری شود؛ نه اینکه صرفاً کارهای مشهور خریداری شود چون اهمیت گنجینه یک موزه به نوع و ترتیب آثارش است که از یک دوره کارهای شاخص را داشته باشد.

مدیرکل هنرهای تجسمی تاکید کرد: متاسفانه در حال حاضر ما بودجه و فضای کافی برای خرید چنین آثاری را نداریم.

وی در مورد گنجینه موزه هنرهای معاصر و مرمت آثار و افزایش فضای فیزیکی گنجینه عنوان کرد: ما اعلام کردیم که این گنجینه نیاز به مرمت و توسعه دارد. همچنین موزه هنرهای معاصر نیز نیاز به فضای بزرگتر برای نمایش آثار دارد اما این اتفاقات معمولا از بخش های تاسیسات و پشتیبانی وزارت ارشاد رخ می دهد.

ملانوروزی در پایان در مورد اختصاص نیم درصد از بودجه های سازمان ها و نهادها برای خرید آثار هنری گفت: این نیم درصد بودجه سازمان ها هیچ وقت مصوب نشد. سازمان ها و نهادها مختار هستند که یک دهم درصد از بودجه شان را برای خرید آثار تجسمی اختصاص دهند اما این مهم به صورت قانونی نیاز به مصوبه مجلس شورای اسلامی دارد که تا به حال تصویب نشده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 7 بهمن 1396 ، کدخبر: 4210753 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Fight
United States
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
0
0
حمایت در کنار خرید باید از نظر معنوی و حمایتی توسط نهاد ها صورت بگیرد تا فقط به صورت نقدی و مادی
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین