پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۲۳۰۰
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی گفت: پوستر‌های نمایشگاه ۹ دی با توجه به مفاهیم بیانات رهبری در مورد این حماسه طراحی شده است.

شعارسال: نمایشگاه پوستر حماسه ۹ دی تا بیستم دی ماه در گالری «ابوالفضل عالی» حوزه هنری برپاست.

سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی مدیر مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری درباره این نمایشگاه گفت: نمایشگاه حماسه ۹ دی با ۸۰ اثر از هنرمندان سراسر کشور از سوی مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری راه‌اندازی شده است. این آثار در ارتباط به وقایعی است که در ۹ دی‌ماه سال ۸۸ مردم ایران با آن روبرو شدند. وقایعی که شبیه به آن را در روزگار دشوار مبارزات انقلاب اسلامی و یا جنگ تحمیلی تجربه کردیم. چرا که از لحاظ عظمت حماسی به دوران حماسه‌سازان انقلاب شباهت داشت و از لحاظ جنگ تحمیلی به مبارزات ما علیه ارتش کفر شباهت دارد.

وی افزود: حضور مردم با بصیرت و آگاه به رهنمود‌های مقام معظم رهبری نیز در حماسه عظیم ۹ دی و دیگر وقایعی که دشمن برای سلب عزتمندی ملت ایران کمین کرده است، همانند روز‌های پر افتخار انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس است.

شجاعی‌طباطبایی در ادامه با اشاره به محتوا و تکنیک پوستر‌های این نمایشگاه گفت: پوستر‌های نمایشگاه با توجه به مفاهیم بیانات رهبری در مورد حماسه ۹ دی طراحی شده است.

مدیر مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری افزود: پوستر پیام‌رسانی سریعی برای مخاطب دارد و آثار ارایه شده در این نمایشگاه هر کدام به نوعی پیامی واضحی از دسیسه‌ها و حضور مردم و شکست دسیسه‌گران دارد.

وی در مورد هنرمندانی که آثارشان را برای نمایش به این نمایشگاه ارائه کردند گفت: نمایشگاه حماسه ۹ دی میزبان آثار هنرمندانی از سراسر کشور از جمله همدان، مشهد، یزد و اصفهان است. در حوزه گرافیک و طراحی پوستر، شهرستان‌ها از تهران پیشی گرفته اند. بسیاری از شهرستان‌ها جوانان خوش ذوق و هنرمندی دارند که کار‌های فاخر و قابل قبولی را طراحی می‌کنند و ما بسیار خوشحالیم که این جوانان با توانایی بالا در کنار هنرمندان پیشکسوتمان می‌درخشند.

شجاعی طباطبایی افزود: اساتید هنرمند تهرانی شامل احمدرضا دالوند، محمدحسین نیرومند و مسعود نجابتی نیز سهم قابل توجهی در برگزاری این نمایشگاه و ارائه آثار تولیدی خود به مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری برای به نمایش گذاشتن در نمایشگاه پوستر ۹ دی دارند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری دفاع مقدس ، تاریخ انتشار: 12 دی 1396 ، کدخبر: 272650 ، www.defapress.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین