پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۹۵۰۴
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
استاندار سمنان بابیان اینکه ۱۱۷ واحد مسکونی در حسین آباد کالپوش تخلیه شده و تلاش برای اسکان مردم ادامه دارد، گفت: ۲۲۵ خانه این روستا تخریبی اعلام‌شده است.
شعار سال : استاندار سمنان بابیان اینکه ۱۱۷ واحد مسکونی در حسین آباد کالپوش تخلیه شده و تلاش برای اسکان مردم ادامه دارد، گفت: ۲۲۵ خانه این روستا تخریبی اعلام‌شده است.

 علیرضا آشناگر ظهر شنبه در نشست شورای اداری استان سمنان به میزبانی سالن یادگار امام (ره) استانداری ضمن بیان اینکه در بحران رانش زمین روستای حسین‌آباد کالپوش میامی، مدیران کوتاهی نکرده و هر آنچه در توان داشتند را به منصه ظهور گذاشتند، ابراز داشت: هم‌اکنون ۱۱۷ خانه این روستا به‌طور کامل تخلیه شدند و لذا مقرر شد تا با اختصاص ۳۰ میلیون ریال به هر خانه این فرصت به اهالی داده شود تا خانه اجاره کنند.

وی بابیان اینکه در بحران برف و کولاک ۲۰۰ تیر برق در بخش کالپوش دچار خسارت شد، اضافه کرد: با اعزام تیم‌های تخصصی شرکت توزیع برق، تلاش شد تا برق روستاهای کالپوش برقرار و از قطعی آب و نشستی گاز جلوگیری شود لذا از همان روزهای اول مدیران این دستگاه‌ها پای‌کار حضور داشتند.

پیگیری ساخت و سازهای ادارات در منطقه رانشی از حوزه قضائی

استاندار سمنان بابیان اینکه علیرغم تداوم رانش زمین در حسین‌آباد تلاش شد تا آب و برق منطقه همچنان پایدار باقی بماند، ابراز داشت: از ۴۶۸ خانه بازرسی‌شده این روستا ۲۲۵ خانه تخریبی اعلام‌شده است که کار اسکان ساکنان با حضور نماینده ویژه استانداری در منطقه تسریع خواهد یافت.

آشناگر ضمن بیان اینکه با کاهش بارندگی از میزان شدت رانش زمین در منطقه کاسته شده است، تصریح کرد: اما این امر به‌هیچ‌عنوان قابل پیش‌بینی نیست و ساکنان می‌بایست نسبت به تخلیه خانه‌های خود در اسرع وقت اقدام و با نماینده ویژه استانداری همکاری لازم را داشته باشند.

وی بابیان اینکه فرماندار میامی به‌صورت دائم در منطقه حضورداشته و بحران را مدیریت می‌کند، اضافه کرد: با تأیید سازمان زمین‌شناسی و تعیین مکان مناسب برای ساخت‌وساز قطعاً کمک‌های بلاعوض به ساکنان داده می‌شود اما تا قبل از آن هیچ ساخت و سازی نباید بدون مطالعه در منطقه دایر شود و پیگیری قضائی موضوع حضور دستگاه‌های دولتی و به طبع آن مسکن برای مردم در این منطقه در دست اقدام است.

ارسال ۱۳ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین به لرستان

استاندار سمنان بابیان اینکه در بحران کولاک و برف و سیلاب به یک هزار نفر در جاده‌های استان امدادرسانی شد، ابراز داشت: عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی، مردم و نهادها پیرامون این موضوع بسیار جای تقدیر است که توانستیم به بهترین شکل این بحران را پشت سر بگذاریم بدون آنکه تلفاتی از برف و کولاک در استان سمنان گزارش شود.

آشناگر به سیلاب اخیر اشاره کرد و بابیان اینکه ۱۳ دستگاه لودر، کامیون و خودروی آتش‌نشانی از استان سمنان به لرستان و اهواز ارسال‌شده است، افزود: برای پیشگیری از سیلاب در استان سمنان باید اعضای کمیسیون ۱۰۰ اجازه ساخت‌وساز در حریم رودخانه را ندهند و با این موارد به‌طور جد برخورد شود.

وی ضمن بیان اینکه با توجه به خسارات سیلاب و غیرقابل‌پیش‌بینی بودن حوادث و بلایای طبیعی، فرمانداران باید موضوع بیمه روستایی را در استان سمنان پیگیری کنند، اضافه کرد: به‌منظور پیشگیری از سیلاب می‌بایست طرح‌های آبخیزداری در شهرستان‌ها نیز مورد پیگیری فرمانداران قرار گیرد.

لزوم اجرای سهم ۳۰ درصدی پست‌های مدیریتی بانوان در استان

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه سهم ۳۰ درصدی بانوان در تصدی پست‌های مدیریتی باید اجرا شود، ابراز داشت: قطعاً بانوان بسیاری وجود دارند که شایستگی انتخاب به‌عنوان رئیس، معاون، بخشدار یا دهیار هستند که فرمانداران باید برحسب شایسته‌سالاری این مباحث را نیز مدنظر خود قرار دهند.

آشناگر بابیان اینکه انتخاب مدیران ضعیف باعث بروز مشکلات بسیاری می‌شود، تصریح کرد: مدیران باید از بین افراد کار بلد و باتجربه انتخاب شوند تا این امر بتواند به پیشرفت استان کمک کند و همچنین استاندار باید در مرخصی‌ها و مأموریت‌های مدیران و فرمانداران در جریان قرار گیرد.

وی بابیان اینکه عملکرد برخی دستگاه‌ها در حوزه جذب اعتبارات خوب اما برای برخی دیگر نامطلوب گزارش‌شده است، اضافه کرد: فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به جذب اعتبارات لازم حوزه خود تلاش کنند و همچنین برای پاسخگویی به مردم همواره حاضر و ناظر باشند.

شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر،تاریخ انتشار:17فروردین 1398،کدخبر:4582710،www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین