پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۷۰۹
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۶
استاندار سمنان بابیان اینکه رئیس جمهور دستور جابه‌جایی مردم روستای حسین آباد کالپوش را تأیید کرد، گفت: ۷۰ درصد این روستا در پی رانش زمین باید جابه‌جا شود.

شعارسال: استاندار سمنان بابیان اینکه رئیس جمهور دستور جابه‌جایی مردم روستای حسین آباد کالپوش را تأیید کرد، گفت: ۷۰ درصد این روستا در پی رانش زمین باید جابه‌جا شود.

علیرضا آشناگر بعد از ظهر دوشنبه در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران استان سمنان با محوریت کالپوش میامی به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه نگران وضعیت رانش زمین در این روستا هستیم، ابراز داشت: سطح خانه‌های روستایی که آسیب دیدند بیشتر شده و احتمال اینکه حجم بیشتری از خانه‌ها دچار خسارت شوند زیاد است.

وی با اشاره به برقراری تماس تلفنی با رئیس جمهور، اضافه کرد: در این گفتگو حسن روحانی دستور جابه‌جایی مردم روستای حسین آباد کالپوش را تأیید کرد و همچنین آخرین وضعیت محورهای دسترسی شاهرود-آزادشهر و میامی که انسداد می‌شوند برای وی شرح داده شد.

لزوم همکاری مردم در جابه‌جایی

استاندار سمنان بابیان اینکه در این تماس تلفنی رئیس جمهور به رسیدگی و مدیریت بحران در منطقه تأکید کرده است، ابراز داشت: ۷۰ درصد روستا باید تخلیه شود لذا به معاون مدیریت بحران استانداری این دستور ابلاغ شد که تا پایان جابه‌جایی مردم در منطقه حضور مستمر داشته باشند.

آشناگر بابیان اینکه تمایل ما برای جابه‌جایی مردم روستاهای کالپوش به صورت اجاره بها و در کوتاه‌ترین زمان ممکن است، تصریح کرد: انتظار می‌رود مردم منطقه در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند تا کار جابه‌جایی سریع‌تر صورت گیرد.

وی بابیان اینکه مسئولیت احداث جاده دسترسی دائم بر عهده سپاه بوده و تأمین اعتبارات لازم انجام شده است، اضافه کرد: در نشست مدیریت بحران مقرر شد تا جاده دسترسی جایگزین نیز احداث شود تا در شرایط بحرانی مشکلی وجود نداشته باشد و مردم راحت بتوانند رفت و آمد کنند که مسئولیت آن با راه و شهرسازی شرق استان سمنان خواهد بود.

واریز ۶۰۰ میلیون تومان به حساب بنیاد مسکن

استاندار سمنان بابیان اینکه در تماس تلفنی با رئیس جمهور بر حضور علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن نیز تاکید شده است، ابراز داشت: ایشان در حال حاضر در شهرستان درود به سر می‌برند که حتماً میامی اولویت بعدی سفر ایشان خواهد بود.

آشناگر در ادامه تصریح گرد: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی مردم ساکن در روستای حسین آباد کالپوش دارای دامداری هستند لذا تا جابه‌جایی وسایل و دام‌ها مقرر شد تا با همکاری هلال احمر و بنیاد مسکن کمپی در اطراف روستا به صورت چادر راه اندازی شود که این چادرها امروز به مقصد کالپوش میامی بارگیری شدند.

وی اضافه گرد: تاکید شده است تا همه سالن‌های ورزشی، حسینیه‌ها، ساختمان‌های اداری و مدارس در روستاهای اطراف کالپوش برای اسکان موقت در اختیار مردم قرار گیرد تا طراحی جایگاه جدید انجام و بتوانیم در شرایط بهتری روستا را جابه‌جا کنیم.

استاندار سمنان بابیان اینکه حضور مسئولان و تأمین مکانی برای اسکان موقت تا ساخت و ساز جدی در کالپوش موجب دلگرمی اهالی این روستاها است، ابراز داشت: مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان به حساب بنیاد مسکن برای عقد قرارداد و اجاره بها واریز شده است.

آشناگر افزود: رئیس بنیاد مسکن اختیارات لازم را به مدیر استانی داده است و ایشان در اولین فرصت خواهند آمد و کار طراحی و جایگزین اسکان دائم دنبال می‌شود اما در این شرایط انتظار می‌رود مردم با مدیریت بحران همکاری لازم را داشته باشند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری مهر، تاریخ انتشار :12 فروردین 1398 ، کدخبر:www.mehrnews.com ،4579768 

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین