پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۹۹۹۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹
وی درباره نتیجه پیگیری‌هایی که از سال‌ها پیش صورت گرفته است، گفت: براساس پیگیری‌های انجام شده، تلاش شد دیگر برداشت خاک از این نقطه صورت نگیرد این در حالی است که در گذشته برداشت خاک از این نقطه ادامه داشت و نگذاشتیم عمق گودال از ۱۰۰ متر فراتر رود؛ بنابراین نخستین اقدام توقف برداشت خاک بود.
شعارسال: عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر تهران درباره تهدید ابرگودال ۴۰۰ هکتاری در منطقه ۱۸ تهران گفت: امکان پر کردن این گودال وجود ندارد و باید ضریب ایمنی این گودال را بالا ببریم.

زهرا نژاد بهرام درباره توییت رحمت‌الله حافظی عضو اسبق شورای شهر تهران مبنی بر وجود ابرگودال چهارصد هکتاری به عمق ۱۰۰ متر واقع در منطقه ۱۸، اظهار کرد: سال ۱۳۸۰ که معاون فرماندار تهران بودم موضوع گودال‌های کنار رودخانه‌ها و مناطق ۱۸ و ۱۹ مسئله‌ای جدی برای ما بود البته مسئولان سابق نیز پیگیری‌هایی در این خصوص انجام دادند؛ از این رو میخواهم بگویم این معضل از سال‌ها قبل مطرح بوده است.

وی با بیان اینکه اگر خدای ناکرده سیلابی حادث شود گودال ۴۰۰ هکتاری مذکور، آمادگی لازم برای پذیرش این حجم از آب را ندارد، ادامه داد: متأسفانه نمی‌توانیم این گودال را پر کنیم چراکه این کار امکانپذیر نیست و اگر هم انجام شود به دلیل اینکه با خاک دستی پر می‌شود، احتمال بروز خسارت را بیشتر می‌کند، ولی می‌توانیم ضریب ایمنی گودال‌ها را افزایش دهیم و مراقبت بیشتری از آن کنیم.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران تأکید کرد: از همه همکاران، اهالی رسانه و دوستان می‌خواهم اگر می‌توانند راهکاری ارائه دهند، اما تشویش ایجاد نکنند.

وی درباره نتیجه پیگیری‌هایی که از سال‌ها پیش صورت گرفته است، گفت: براساس پیگیری‌های انجام شده، تلاش شد دیگر برداشت خاک از این نقطه صورت نگیرد این در حالی است که در گذشته برداشت خاک از این نقطه ادامه داشت و نگذاشتیم عمق گودال از ۱۰۰ متر فراتر رود؛ بنابراین نخستین اقدام توقف برداشت خاک بود.

نژادبهرام خاطرنشان کرد: دومین اقدام نیز جلوگیری از ساخت سازه‌های تأسیساتی است؛ باید حواسمان باشد که شهرمان چه وضعیتی داشته و اکنون به کجا رسیده است، این اتفاقات امروز و دیروز رخ نداده و مربوط به چند دهه پیش است، اما هر زمان که می‌توانیم باید با پیشگیری، از بروز اتفاقات جدید جلوگیری کنیم. علاوه بر این لازم نیست آلارم بدهیم بلکه باید به فکر حل مشکل باشیم.

وی ادامه داد: می‌توانیم برای گود‌هایی که از سال‌ها پیش ایجاد شده است، درخواست طرح کنیم تا فکری برای آن‌ها شود. این موضوع در دستور کار معاونت شهرسازی قرار دارد. از آنجایی که فرونشست زمین یک تهدید به شمار می‌آید، پیگیری و تعیین تکلیف آن ضروری است.

به گفته نژادبهرام، سه مسئله عمومی شهر تهران را تهدید می‌کند که تمام مدیران باید به آن توجه داشته باشند، یکی از این تهدیدها، زلزله، دیگری فرونشست زمین و سومی سیلاب است که تهدید‌های بزرگی به شمار می‌آیند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی فرارو ، تاریخ انتشار: 19 فروردین 1398 ، کدخبر: 395709 ، www.fararu.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
0
0
خب ضریب ایمنی رو بیشتر کنید خسارات رو به حداقل برسونید بابا یه کاری کنید خب اخه نمیشه که
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین