پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۰۶۸۴
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده مطلبی با عنوان زنان جانباز بعد از جنگ هشت ساله در کانال تلگرامی خود منتشر کرد.

شعارسال: کانال تلگرامی معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده مطلب زیر را در ارتباط با زنان جانباز و شهید دفاع مقدس منتشر کرد:

«بر اساس آمار بنیاد شهید، زنانی که در بمباران ها، جبهه‌ها و پشت جبهه‌ها مجروح شدند ۵هزار و ۷۳۵ نفرند و از این تعداد ۳ هزار و ۷۵ نفر بالای ۲۵ درصد جانبازی دارند. در جنگ ایران و عراق ۶۴۲۸ زن شهید شدند.

در این سال ها تعداد خیابان‌ها و کوچه‌هایی که در شهرها به نام زنان شهید زده شده به انگشتان دست نمی‌رسد و زنان جانباز به «اندیشه پویا» می‌گویند این کمترین تفاوتی است که بین زنان و‌ مردان جانباز و شهید وجود دارد.

در ایران آسایشگاهی برای زنان جانباز وجود ندارد و اگر زن جانبازی کسی را نداشته باشد که از او نگهداری کند باید به خانه سالمندان برود. این در حالی است که مراکز مشابه بسیاری برای مردان جانباز وجود دارد.

زنان جانباز می ‌گویند تعداد زیادی از مردانی که با این زنان ازدواج کرده‌اند به دلیل تسهیلاتی است که درصد جانبازی برای زنان جانباز داشته، این کار را کرده‌اند و تعدادی از آنها ازدواج دوم کرده ‌و دچار طلاق عاطفی با همسران اولشان شده‌اند. وضعیت برای دختران مردان شهید هم مشابه است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری حیات، تاریخ انتشار: 6بهمن1397 ، کدخبر: 141449: www.hayat.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین