پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۰۰۷۹۱
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴
530 کیلومتر در تهران لایروبی شد

شعار سال: احمد صادقی در جلسه شورای عالی استان‌ها، اظهار داشت: کشور ما اخیراً شاهد بارش‌های زیادی بوده است و این رحمت الهی مشکلاتی را برای هم‌وطنان ایجاد کرده است و ما متأثر از تأثیرات اقلیمی هستیم البته سیل قابل پیش‌بینی است و می‌توانیم پیش از وقوع آن اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه ما وارد ترسالی شده‌ایم، گفت: دوران خشکسالی تمام شده است و در کل استان تهران سال گذشته 159 میلی‌متر بارش باران داشتیم که در دو هفته اخیر به 267 میلی‌متر رسیده است و 101 درصد بارش سالیانه در تهران افزایش یافته است.

مدیرکل سابق مدیریت بحران شهر تهران گفت: لایروبی انهار و روددره‌ها به موقع انجام شده است، ما در تهران هفت روددره داریم که چهار روددره باعث سیل شده است. مانند سیل سال 68 تجریش و سیل سال 94 کن.

صادقی گفت: پس از پیش‌بینی‌ها در خصوص وقوع سیل بلافاصله لایروبی انهار در روددره‌ها در شهر تهران در دستور کار قرار گرفت و طی سه ماه گذشته 530 کیلومتر لایروبی ایجاد شده و در کنار لایروبی موضوع اصلاح انهار و اصلاح دیواره‌های مخرب و تخریب شده رودخانه‌ها را نیز داشته‌ایم.

وی به معادن شن و ماسه منطقه 18 نیز اشاره کرد و گفت: این معادن گودهای زیادی را ایجاد کرده و در کنار معادن شن و ماسه خروجی رودخانه کن نیز با دبی بسیار بالایی داریم و کافی بود این حجم باران سرریز به معادن شن و ماسه شود که در این صورت تا فرودگاه مهر‌آباد فرونشست زمین را تجربه می‌کردیم و شاهد یک بحران عجیب و غریب بودیم.

مدیرکل سابق مدیریت بحران شهر تهران گفت: شهر تهران دارای 110 نقطه آسیب‌پذیر و 10 هزار نقطه آب‌گیر داریم که در بارندگی‌های گذشته شناسایی و این نقاط اصلاح شدند.

وی بیان داشت: ما اقداماتی در راستای آموزش مردم نیز انجام دادیم و به مردم اعلام کردیم که در تفرجگاه‌های در کنار رودخانه‌ها نروند و در مسیل‌ها پارک نکنند.

صادقی خاطرنشان کرد: ما وارد ترسالی شده‌ایم و بارندگی‌ها ادامه دارد. بنابراین باید آمادگی لازم را برای سال‌های آینده داشته باشیم. سیل زلزله نیست که قابل پیش‌بینی نباشد و می‌توانیم پیش از وقوع سیل هشدار لازم را بدهیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 21 فروردین 98، کد مطلب: 13980121000922: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین