پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۹۸۲۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۹
رئيس سازمان پیشگیری و مديريت بحران تهران گفت: سیستم هشدار سریع سیل در شهر تهران که با همکاری سازمان هواشناسی کشوری انجام شده است و به صورت پایلوت وجود دارد.

شعارسال: رئيس سازمان پیشگیری و مديريت بحران تهران گفت: سیستم هشدار سریع سیل در شهر تهران که با همکاری سازمان هواشناسی کشوری انجام شده است و به صورت پایلوت وجود دارد.

احمد صادقی درباره اقدامات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران در مقابل سیل گفت: مطالعاتی در رابطه با طرح جامع سیلاب شهر تهران انجام شده است.

رئيس سازمان پیشگیری و مديريت بحران تهران افزود: ما اگر دغدغه سیلاب شهر تهران را نداشته باشیم، دستگاه‌ها و نهادهای دیگر درگیر بحث سیل شهر تهران هستند که باید اقدامات و هماهنگی را انجام دهند. شهر تهران به جهت توپوگرافی خاص خود(هم یک زمین بسیار شیب‌دار دارد و هم اینکه هفت رود دره وارد شهر می‌شود) یک شهر آسیب‌پذیر در ارتباط با سیل است.

وی گفت: اقدامات بسیار زیادی در سنوات گذشته انجام شده همچون جمع‌آوری آب‌های سطحی که علی‌رغم بارش‌های بسیار شدیدی که در دو سه شبانه‌روز گذشته داشتیم کمترین آب‌گرفتگی را در سطح شهر داریم و باید به این پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی بیشتر توجه کنیم که شاهد حداقل آب‌گرفتگی در سطح معابر باشیم.

صادقی ادامه داد: لایروبی انحار و مسیل‌های حوزه شهری است که باید طی سال با یک برنامه مستمر انجام شود و این لایروبی توسط حوزه خدمات شهری به خوبی انجام می‌شود. لایروبی انهار یکی از موارد بسیار مهمی که در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: نکته بعدی داشتن سیستم هشدار سریع سیل در شهر تهران است که مطالعات اولیه‌اش با همکاری سازمان هواشناسی کشوری انجام شده است که در رود دره گلابدره تجهیزات هشدار را با بهترین متد روز دنیا نشان می‌دهد که به‌صورت پایلوت انجام می‌شود. امیدواریم که توجه ویژه‌ای برای تکمیل این سیستم باشیم که هم امکان اطلاع‌رسانی به شهروندان را و هم اطلاع‌رسانی به دستگاه‌های عملیاتی را داشته باشیم.

صادقی عنوان کرد: نکته بسیار مهمی در ارتباط با بحث مسیل‌های شهر تهران داریم. در طول سنوات گذشته به حریم این مسیل‌ها تعرض شده و بعضاً تغییر کاربری‌هایی انجام شده که این تغییر کاربری‌ها باید به حالت اولیه‌اش برگردد. در بارندگی‌های سه چهار روز گذشته اقدامات بسیار خوب و هماهنگی بین دستگاه‌ها انجام شد، ضمن اینکه نیروی انتظامی کل این مسیل‌ها را پاکسازی کرد و اجازه فعالیت در این طول این مسیل‌ها را نداد، اطلاع‌رسانی خوبی هم از طریق رسانه ملی و فضای مجازی شد و مردم خوب تهران هم همکاری مناسبی کردند که اتفاق ناگواری در این مسیل در صورت سیل احتمالی که برای‌مان متصور بود با حجم بارندگی‌های اخیر که شاهد خسارات جانی و مالی مردم نباشیم.

رئيس سازمان پیشگیری و مديريت بحران تهران با توجه به بحث آبخیزداری خارج از تهران، گفت: در ارتفاعات منتهی به شهر تهران که خارج از مدیریت شهری شهر تهران هم هست با حفظ جنگل‌ها، محیط زیست و خاک می‌توان کمک کرد که آبی که از بالادست شهر تهران می‌آید تبدیل به روان‌ آب و سیل نشود که حجم زیادش وارد شهر تهران نشود. این یک کار ملی است و اعتبار بسیار زیادی می‌خواهد که بحث آبخیزداری و بالادست شهر تهران، طرح‌هایی که سالیان سال مطالعه شده و ناقص یا نیمه‌کاره انجام شده به اتمام برسد تا شاهد این باشیم که در بحث سیل در شهر تهران دغدغه‌های‌مان به حداقل برسد.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا ،تاریخ انتشار : 9 فروردین 98، کد خبر: 370094،www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
0
0
تهران پایتخت کشور محسوب میشه و باید سیستم هشدار سیل و زلزله و ... درست به موقع باشه و مدیریت بحران قوی داشته باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین