پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۹۷۹۱۵
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۷
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با تاکید بر اینکه حدود ۲۵۶ میلیون مترمکعب از ظرفیت مخازن سدهای استان برای مهار سیلاب‌های پیش‌ رو خالی نگه داشته است، گفت: تقریبا هیچ نگرانی‌ای در سدهای استان برای مواجهه با جبهه جدید بارندگی‌ها وجود ندارد.
شعار سال :مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با تاکید بر اینکه حدود ۲۵۶ میلیون مترمکعب از ظرفیت مخازن سدهای استان برای مهار سیلاب‌های پیش‌ رو خالی نگه داشته است، گفت: تقریبا هیچ نگرانی‌ای در سدهای استان برای مواجهه با جبهه جدید بارندگی‌ها وجود ندارد.

هیچ نگرانی در سدهای استان تهران برای مواجهه با جبهه جدید بارشی وجود ندارد

 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، سیدحسن رضوی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به رشد 32 درصدی ورودی آب سدهای پنجگانه استان تهران از ابتدای سال آبی تاکنون، گفت: میزان آب ورودی به سدهای امیرکبیر، لتیان، لار، طالقان و ماملو در بازه زمانی یاد شده به حدود 480 میلیون مترمکعب رسیده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته نزدیک به 363 میلیون مترمکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران ادامه داد: سد لتیان در سال آبی جاری با افزایش 52 درصدی ورودی روبه‌ رو است و پس از نیز به ترتیب سدهای امیرکبیر، ماملو، طالقان و در نهایت سد لار بیشترین میزان رواناب ورودی به مخزن را ثبت کرده‌اند. 

وی تاکید کرد: براساس پیش‌ بینی‌های صورت گرفته مبنی بر وقوع سیلاب در ابتدای سال 98، سیاست شرکت آب منطقه‌ای تهران نیز براساس کاهش حجم مخازن سدهای پنجگانه استان به منظور کنترل سیلاب‌های پیش‌رو شکل گرفته است و به همین دلیل در برخی از سدها مانند امیرکبیر و لتیان رهاسازی آب و کاهش حجم مخزن در دستور کار قرار گرفته است.

رضوی با اشاره به اینکه حجم ذخیره فعلی سدهای استان تهران به 578 میلیون مترمکعب رسیده است، گفت: این عدد در شرایط نرمال بایستی 800 میلیون مترمکعب باشد؛ به عبارتی برای مهار سیلاب‌های پیش‌رو حدود 256 میلیون مترمکعب از ظرفیت مخازن سدهای پنجگانه استان تهران خالی نگه داشته است تا مانور لازم برای مدیریت مخازن صورت بگیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره تشدید بارندگی‌ها و وقوع سیلاب در مناطق مختلف کشور، تاکید کرد: با توجه به تهمیدات صورت گرفته در این بخش تقریبا هیچ نگرانی در سدهای استان تهران برای مواجه با جبهه جدید بارندگی‌ها وجود ندارد.

وی با آخرین وضعیت بارندگی‌های استان تهران اشاره کرد و گفت: میزان بارش‌های استان از ابتدای سال آبی 96-97 تاکنون به حدود 274 میلیمتر رسیده است که در مقایسه با 206 میلیمتر بارندگی مدت مشابه سال گذشته افزایش 157 درصدی را به ثبت رسانده است. همچنین میزان نزولات جوی استان در مقایسه با 187 میلیمتر بارندگی مدت متوسط بلندمدت رشدی 46 درصدی داشته است.
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس،تاریخ انتشار:7فروردین1398،کد خبر:www.farsnews.com،13980107000266

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین