پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۹۷۷۲۵
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
استان بحران خیز تهران در حالی در چند روز اخیر با خطر سیل مواجه بود، که مدیرکل مدیریت بحران این استان در این میان غیبت داشت.

شعارسال:استان بحران خیز تهران در حالی در چند روز اخیر با خطر سیل مواجه بود، که مدیرکل مدیریت بحران این استان در این میان غیبت داشت.

 سیلاب یکی از مهیب‌ترین بلایای طبیعی از منظر خسارات جانی و مالی در سراسر جهان محسوب می‌شود، که استان تهران در سال ۶۶ سابقه وقوع سیل را داشته است، که چند صد نفر از هم وطنان مان در این سیل کشته و زخمی شدند و این سیل خسارات مالی فراوانی نیز در شمال تهران برجا گذاشت.

حال و در سال ۹۸ و پس از گذشت ۳۲ سال، مجدداً خطر سیل در پایتخت سبب ایجاد جنب و جوش در مردم و مسئولین شد، چرا که چند روز قبل از تهران در استان‌های گلستان، فارس و لرستان سیل مهیب رخ داد و خسارات جانی و مالی برجا گذاشت.

این خطر نیز با هشدارهای سازمان هواشناسی برای روزهای دوشنبه وبه ویژه سه شنبه در استان تهران جدی تر شد، تا جایی که شورای هماهنگی مدیریت بحران استان تهران بیش از ۴ جلسه تشکیل داد، که در یکی از این جلسات اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور نیز حضور داشت.

جای خالی مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران

اهمیت تهران و نیز تجربه عزل استاندار گلستان به دلیل عملکرد ضعیف در زمینه سیل گلستان سبب شد، تا مسئولان استان تهران پای کار بوده و در تمام این استان به حالت آماده باش درآیند، اما آنچه در این بین جلب توجه می‌کرد، نه غیبت استاندار که خالی بودن جای مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران بود.

پس از غیبت مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استانداری تهران که در تصاویر این جلسه دیده می‌شد، گمانه زنی‌هایی در خصوص علت این غیبت آغاز شد، در این بین یک منبع آگاه  از انتصاب مرتضی حیدری، مدیرکل مدیر بحران استانداری تهران به سمت فرمانداری قم در هفته پیش خبر داد.

وی که خواست نامش فاش نشود اضافه کرد: طبق قانون تا زمان تعیین سرپرست برای این اداره کل مسئول تمام مخاطرات پیش آمده ناشی از سو مدیریت بعهده مسئولان تصمیم ساز خواهد بود.

مرتضی حیدری ضمن تأیید انتصاب به سمت فرمانداری قم در پاسخ به این سوال که چه کسی در حال حاضر مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران است، اظهار داشت: آقای سماواتی که سابقه بیشتری از بنده دارد و معاون مدیرکل است، در حال حاضر امور را مدیریت می‌کند.

انتصاب مرتضی حیدری مدیر کل پیشین بحران استانداری تهران در ۲۸ اسفند به سمت فرمانداری قم و عدم تعیین سرپرست برای اداره کل بحران استانداری تهران نشان از بحران مدیریت در استانداری تهران دارد، بحرانی که در نشست مشترک اعضا هیأت رئیسه فراکسیون امید با استاندار تهران توسط مصطفی کواکبیان مورد توجه قرار گرفت و وی گفت: متأسفانه فرماندهی واحد در خصوص مدیریت بحران در استان تهران هنوز مشخص نیست و این ضعف باید مرتفع شود.

غیبت مدیران و اعضای ستاد مدیریت بحران برخی شهرستان‌های تهران


این سوال پیش می‌آید، که اگر بحران استان تهران را فرا بگیرد مسئولیت خطرات پیش آمده ناشی از سو مدیریت ساختاری و تأمین امنیت جانی مردم با چه کسی است و چرا بدون تعیین تکلیف برای جایگزین مرتضی حیدری وی از تهران به قم فرستاده شد.

از طرفی ضعف دیگری که در خصوص مدیریت بحران در استان تهران دیده می‌شود، عدم حضور برخی از مدیران برای مدیریت بحران در روزهای اخیر علی رغم بخشنامه لغو مرخصی‌ها بود.

بعد از پیام استاندار تهران مبنی بر لغو مرخصی‌های اعضا ستاد مدیریت بحران استان تهران و نیز شهرستان‌ها به علت شرایط جوی و بحرانی هنوز برخی اعضای ستاد بحران در مرخصی و گذراندن تعطیلات در خارج یا داخل کشور هستند.

باید خدا را شکر کنیم، که پیش بینی‌ها درست نبود و بارش شدید، آن طور که پیش بینی می‌شد، رخ نداد، وگرنه عدم حضور برخی از مدیران ستاد مدیریت بحران شهرستان‌های استان تهران چگونه توجیه می‌شد.

باید بیش از پیش مدیریت بحران را جدی بگیریم و بدانیم، این مدیریت یکی از استراتژیک ترین پست‌ها است، که مستقیم با جان و مال مردم در ارتباط است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار7فروردین 98 ، کدخبر: 4576643، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین