پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۰۰۸۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۶
شرکت اپل از اسفند ماه گذشته سختگیری زیادی نسبت به اپلیکیشن‌های کسب‌و‌کارهای ایرانی به خرج داده است. تعداد زیادی از اپلیکیشن‌های استارت‌آپ‌های خدماتی بزرگ ایران در آن زمان مسدود شدند. حالا و با گذشت کمتر از یک ماه و پس از آنکه این استارت‌آپ‌ها مسیرهای دیگری را برای فعال کردن اپلیکیشن‌ها پیدا کردند باز هم اپل همچنان به دنبال قطع ارتباط آنها با کاربران است.

شعارسال: شرکت اپل از اسفند ماه گذشته سختگیری زیادی نسبت به اپلیکیشن‌های کسب‌و‌کارهای ایرانی به خرج داده است. تعداد زیادی از اپلیکیشن‌های استارت‌آپ‌های خدماتی بزرگ ایران در آن زمان مسدود شدند. حالا و با گذشت کمتر از یک ماه و پس از آنکه این استارت‌آپ‌ها مسیرهای دیگری را برای فعال کردن اپلیکیشن‌ها پیدا کردند باز هم اپل همچنان به دنبال قطع ارتباط آنها با کاربران است.

طی دیروز اپلیکیشن‌های تپسی، اسنپ، مای ایرانسل، آیو، کرفس و برخی دیگر از کار افتاده‌اند و شرکت‌ها اپلیکیشن‌های دیگری را یا از طریق خود سیب اپ عرضه کرده‌اند یا از کاربران خواسته‌اند دوباره از وب اپلیکیشن ( دریافت خدمات از طریق وب ) استفاده کنند. این جنگ و گریز میان اپل و کسب وکارهای استارت‌آپی پر کاربر ایرانی از حدود یک‌سال و نیم قبل شروع شد و اوج گرفتن آن دوباره باعث اشکالات زیادی در دسترسی کاربران عادی جامعه به خدمات استارت‌آپ‌هایی می‌شود که تقریبا اغلب آنها کاملا خصوصی هستند. در واقع تاثیر تحریم‌های اینترنتی علیه کاربران ایرانی را به وضوح در ماجرای اپل و اپلیکیشن‌های استارت‌آپ‌ها می‌توان مشاهده کرد. اپل طبق مقرراتش ایجاد مسیر پروفایل و نصب مستقیم اپلیکیشن را فقط برای شرکت‌هایی در نظر گرفته که قصد دارند در تعداد محدود برای کارکنان خود اپلیکیشن اختصاصی ایجاد کنند. اما استارت‌آپ‌های ایرانی به ناچار به این مسیر روی آورده‌اند دلیل هم این است که اپل اجازه روش مرسوم ارائه اپلیکیشن از طریق اپ‌استور را به هیچ شرکت ایرانی نمی‌دهد. دامنه تحریم‌ها در حوزه تکنولوژی در ایران به وضوح کاربران عادی را هدف قرار داده و عملا تاثیر منفی بین اپل و تولیدکنندگان اپلیکیشن‌های ایرانی بین خود استارت‌آپ‌ها و کاربران آنها تقسیم شده است.

سخت بودن شرایط عرضه اپلیکیشن موضوع توسعه این اپلیکیشن‌ها و ارائه خدمات جدیدتر آنها به مشتریان را با مشکل روبه رو کرده است. این اپلیکیشن‌ها به سختی و با پروفایل‌های مختلف قابلیت عرضه دارند به همین دلیل خیلی اوقات شرکت‌ها قادر به بروزکردن آنها یا عرضه خدمات جدیدتر روی آنها نیستند تا احیانا هنگام به‌روزرسانی دچار مشکل حذف آن نشوند. از سوی دیگر اپل هیچ مسیری را برای عرضه خدمات به کاربران عادی ایرانی نگذاشته است. اپل تنها شرکتی نیست که تحریم‌های اینترنتی علیه کاربران ایرانی را به تبعیت از دولت آمریکا سفت و سخت تر کرده است. اما به دلیل اینکه محصولات این شرکت مورد استقبال زیاد ایرانیان قرار دارد این مشکلات نمود بیشتری پیدا کرده است. تحریم‌های تکنولوژی در سایه تاثیر سایر تحریم‌های اقتصادی علیه ایران قرار دارد و عموما میزان خسارات و تاثیر آنها مورد بررسی قرار نمی‌گیرد. ادامه پیدا کردن بازی موش و گربه اپل و برنامه نویسان ایرانی این نگرانی را ایجاد کرده که عملا سختگیری بیشتر اپل به ناامید شدن استارت‌آپ‌ها از عرضه اپلیکیشن از طریق این بستر منجر شود. موضوعی که باز هم ضرر اصلی آن متوجه خود کاربران عادی ایرانی خواهد بود.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری روزنامه دنیای اقتصاد ،تاریخ انتشار :22 فروردین 98، کد خبر:3513489 ،www.donya-e-eqtesad.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
0
0
با اینهمه محدودیت اپل باز هم ایرانیان تمایل زیادی به خرید اپل دارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین