پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۵۰۴۳
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پس از تحریم استفاده از اپلیکیشن های ایرانی در گوشی های آیفون، ظرف مدت ۵ روز روزانه ۷۰ هزار گوشی آیفون در داخل شبکه ارتباطی کشور، غیرفعال شد.وی گفت: سال ۸۹ نیز اپل ایران را تحریم کرد اما نه تنها تقاضای گ تلفن همراه آیفون در کشور کاهش نیافت بلکه بیشتر هم شد. اما درحال حاضر، خاموش شدن تلفن همراه این شرکت در شبکه، نشان از توسعه اپلیکیشن‌های ایرانی دارد و اپل در حال از دست دادن بازار خود در ایران است.

شعار سالمحمدجواد آذری جهرمی امروز در مجمع سازمان نظام صنفی رایانه‌ای افزود: تا پیش از اقدام کمپانی امریکایی اپل در تحریم اپلیکیشن های ایرانی و محدودیت دسترسی به این نرم افزارهای کاربردی برای کاربران آیفون شاهد روند رو به رشد را در استفاده از تلفن همراه آیفون در کشور بودیم.

وی در ادامه گفت:: مطابق آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) روزانه ۷ هزار تلفن همراه آیفون در شبکه ارتباطی کشور وارد و رجیستر می‌شد.

وزیر ارتباطات افزود: اما پس از تحریم صورت گرفته، مطابق بررسی‌ها، طبق ۵ روز متوالی نه تنها تعداد ۷ هزار تلفن همراه به صورت روزانه در شبکه وارد نشد، بلکه روزانه ۷۰ هزار تلفن همراه فعال داخل شبکه نیز، خاموش شده است.

وی گفت: سال ۸۹ نیز اپل ایران را تحریم کرد اما نه تنها تقاضای گ تلفن همراه آیفون در کشور کاهش نیافت بلکه بیشتر هم شد. اما درحال حاضر، خاموش شدن تلفن همراه این شرکت در شبکه، نشان از توسعه اپلیکیشن‌های ایرانی دارد و اپل در حال از دست دادن بازار خود در ایران است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری ایران آنلاین تاریخ انتشار 21اسفند 97، کد خبر: 455875، www.ion.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین