پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۲۰۰۹۰۶
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۱
داگ دوبروسکی در نشنال اینترست نوشت: سال‌های متمادی سوءمدیریت در ونزوئلا موجب شده که جمعیت سرخورده و ناامید این کشور راه‌های مبتکرانه‌ای برای تامین احتیاجات خوراکی خود ابداع کنند. در این مسیر مردم ونزوئلا به شیوه‌ای غریب برای بقا روی آورده‌اند: بازی کامپیوتری ران اسکیپ که دو دهه از عمر آن می‌گذرد، اکنون تبدیل به یکی از منابع اصلی درآمد بخشی از مردم ونزوئلا شده است.

شعارسال: داگ دوبروسکی در نشنال اینترست نوشت: سال‌های متمادی سوءمدیریت در ونزوئلا موجب شده که جمعیت سرخورده و ناامید این کشور راه‌های مبتکرانه‌ای برای تامین احتیاجات خوراکی خود ابداع کنند. در این مسیر مردم ونزوئلا به شیوه‌ای غریب برای بقا روی آورده‌اند: بازی کامپیوتری ران اسکیپ که دو هه از عمر آن می‌گذرد، اکنون تبدیل به یکی از منابع اصلی درآمد بخشی از مردم ونزوئلا شده که با تکنولوژی آشنایی بیشتری دارند. این بازی آنلاین که تعداد کثیری از مردم در آن مشارکت می‌کنند از سال ۲۰۰۱ کار خود را آغاز کرده و امکان تعامل میان بازیکنان را به وجود می‌آورد. دانلود این بازی رایگان است اما برخی ویژگی‌های آن تنها برای کسانی که ماهانه حق عضویت بپردازند قابل استفاده است.

در ادامه این مطلب آمده است: یکی از راه‌های کسب سریع درآمد در این بازی برای به دست آوردن ارز آن که گولد است، کشتن اژدهاهای سبز می‌باشد. بازیکنان پس از کشتن این اژدهاها می‌توانند اجناسی که از آنها روی زمین می‌افتد را در بازار آنلاین این بازی در ازای ارز آن یعنی گولد بفروشند. سپس آنها می‌توانند ارز به دست آمده را در سایت‌های دیگر در ازای دریافت پول واقعی یا بیت کوین به فروش برسانند. یک میلیون گولد در این بازی در دنیای واقعی با یک دلار برابری می‌کند. به طور عادی صرف یک ساعت زمان برای کشتن یک اژدها موجب کسب پانصد هزار گولد می‌شود. البته این راهبرد یعنی کشتن اژدها برای کسب گولد با هدف سازندگان این بازی یعنی شرکت نرم‌افزاری جیگکس متضاد است و آنها می‌توانند حساب‌های افرادی را که مرتکب این رفتار می‌شوند، غیرفعال کنند. عملکرد بازیکنانی که تنها هدفشان کسب درآمد و استخراج گولد است باعث می‌شود در بازار این بازی نوعی تورم ایجاد شود که برای بازیکنانی که تنها هدفشان تفریح کردن است، ایجاد دردسر می‌کند.

تورم بالای ونزوئلا دلیل اصلی جذب مردم ونزوئلا به این بازی است. محصول اصلی صادراتی ونزوئلا نفت است که ۹۲ درصد صادرات و یک چهارم تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است. با سقوط بهای نفت از سال ۲۰۱۴ دولت از پرداخت هزینه‌ها عاجز شد و به چاپ پول بدون پشتوانه رو آورد. نتیجه این اقدام صعود تورم به ۱.۳ میلیون درصد در پایان سال ۲۰۱۸ بود. اما افزایش قیمت‌ها با افزایش عرضه نیز همراه نشده است. تقریبا تمام ذخایر ارزی این کشور که صرف واردات غذا و دارو می‌شد اتمام یافته است. در سال ۲۰۱۷ مردم این کشور به طور متوسط ۲۴ پوند از وزن خود را از دست دادند.

بسیاری از بازیکنان ونزوئلایی از سر یأس و نومیدی به بازی ران اسکیپ روی آوردند. کسب در آمد از این بازی برای بسیاری منبع درآمد باثبات تری نسبت به استخدام دولتی قلمداد می‌شود که حداقل حقوق ماهانه آن با افزایش ۳۰۰ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۴ به ۶.۷۰ دلار رسیده است. در مقام مقایسه بازیکنان این بازی قادر هستند این درآمد را در دو شیفت کاری هشت ساعته کسب کنند. اما کشتن اژدهای سبز تنها در نقاطی از نقشه آنلاین این بازی ممکن است که یک بازیکن باید کاراکترهای متعلق به بازیکن دیگر را نابود کند. در نتیجه بی‌میلی سازندگان بازی به تغییر قواعد، بازیکنان مجبور شده‌اند خودشان دست به کار شوند. به عنوان مثال در سال ۲۰۱۷ راهنمایی در وبسایت ردیت منتشر شد که نحوه نابودسازی بازیکنان ونزوئلایی را آموزش می‌داد.

برخی بازیکنان که احساس مسئولیت و همدردی بیشتری دارند، تاکید می‌کنند که کشتن کاراکترهای متعلق به یک بازیکن ونزوئلایی دارای آثار واقعی بر زندگی روزمره آنها خواهد بود. با مرگ یک بازیکن، تمام گولد ذخیره شده که به پول تبدیل نشده بود، از بین می‌رود. بنابراین کشتن یک بازیکن ونزوئلایی ممکن است به معنای گرسنه خوابیدن یک خانواده باشد. اما در وضعیتی که نود درصد مردم ونزوئلا دچار فقر شدید هستند، اشتغال به بازی ران اسکیپ گزینه محبوب‌تری نسبت به استخدام دولتی در این کشور تلقی می‌شود.

آمار دقیقی از تعداد بازیکنان ونزوئلایی در این بازی برای کسب درآمد وجود ندارد اما چندین گروه و صفحه محبوب فیسبوکی وجود دارد که متعلق به ونزوئلایی هایی می‌باشد که قصد فروش گولد به دست آورده را دارند. در کل برآورد می‌شود حدود ۱.۸ میلیون نفر از مردم ونزوئلا به طور مستقیم و غیرمستقیم برای ارتزاق روزانه به بازی ران اسکیپ وابسته هستند. امروزه هرج‌ومرج سیاسی، وابستگی بیش از حد به درآمد نفت و تنش در روابط با آمریکا موجب شده که احتمال بازگشت ثبات به اقتصاد ونزوئلا در آینده نزدیک چندان محتمل نباشد. به این ترتیب این بازی همچنان منبع نامتعارفی از کسب درآمد برای بقای بسیاری از مردم ونزوئلا خواهد بود.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی انتخاب ، تاریخ انتشار : 22فروردین 98، کد خبر:469430 www.entekhab.ir،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین