پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۰۰۹۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲
منابع دولتی ونزوئلا اعلام کردند هشت تُن طلا از بانک مرکزی بطور مخفیانه برای فروش و تبدیل به ارز خارج شده است.

شعار سال: منابع دولتی اعلام کردند ونزوئلا هشت تُن طلا از بانک مرکزی این کشور در جهت افزایش ذخایر ارزی خود بمنظور کمک به اقتصاد خود که به دلیل تحریم های آمریکا با نقدینگی ضعیفی روبرو شده، خارج کرده است.

البته خبر خروج ۳۰ تُن طلا از سوی دولت ونزوئلا از بانک مرکزی این کشور در سال جاری میلادی تایید نشده است. واشنگتن و مخالفین دولت ونزوئلا، کارکاس را متهم به تلاش برای فروش ذخایر طلای ملی این کشور در خارج کرده اند.

ایالات متحده شرکت هایی را که تلاش به خرید طلای ونزوئلا کنند را تهدید به تحریم کرده است. گمانه زنی بر سر ونزوئلا برای فروش طلا از زمانی مطرح شد که تازه ترین تحریم های آمریکا بخش نفت این کشور را به شدت مورد هدف قرار داد؛ بخشی که درآمد کلیدی دولت محسوب می شود.

ذخایر طلای قابل توجه ونزوئلا یکی از منابع محدود این کشور برای تبدیل به ارز است و محدودیت اعمال شده از سوی آمریکا در مورد فروش نفت خام ونزوئلا مانع از ورود ارز به این کشور شده است.

یکی از منابع دولتی که خواست نامی از او برده نشود گفت: ذخایر فعلی طلای فیزیکی نگهداری شده در نزد بانک مرکزی ونزوئلا در حال حاضر ۱۰۰ تُن برآورد شده که بیش از چهار میلیارد دلار ارزش دارد و انتظار می رود اگر کارکاس با این سرعت به فروش طلا ادامه دهد این ذخایر تا پایان سال جاری میلادی کاهش جدی پیدا کنند.

بحران اقتصادی ونزوئلا با شش سال رکود شدید، ابرتورم و کاهش شدید کالاهای اساسی وخیم شده است. بر پایه این گزارش، واشنگتن از گروه های مخالف دولت ونزوئلا حمایت می کند و به دنبال مصادره دارایی های ونزوئلا در خارج از مرزهای این کشور است که شامل ۱.۳ میلیارد دلار طلا در نزد بانک انگلیس است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت طلا، تاریخ 22 فروردین 98، کد مطلب: 52643: www.tala.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
0
0
این تورم و مشکلات اقتصادی دامن همه کشورهای جهان را گرفته است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین