پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۱۱۶۳
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲
دیروز پس از پیگیری درباره قطع آب در پلدختر، مسئولان آبفای لرستان پاسخ دادند که «بخاطر گل و لای آب را وصل نمی‌کنیم». در حالیکه آب در مناطقی قطع است که اساساً سیل‌زده نیست و ربطی به گل و لای ندارد!حمیدرضا کرم‌وند تصریح کرد: در قسمت‌هایی از شهر پل‌دختر که سیل وارد منازل مردم شدهازجمله ضلع غربی شهر، در حال حاضر آب شرب این مناطق قطع است. وی اضافه کرد: وی خاطرنشان کرد: قطعی آب 15 درصد شهر به دلیل این است که هنوز منازلی که دچار آب‌گرفتگی شده به‌صورت کامل پاک‌سازی صورت نگرفته و ممکن است شبکه‌های آب و فاضلاب تخریب‌شده باشد و در صورت باز شدن آب، دچار گل‌ولای بیشتر می‌شود.

شعار سالدر این گزارش تصریح شده است که آب مناطقی از شهر پلدختر، با وجود گذشت 11 روز از سیل بزرگ 13 فروردین 98 در این شهر، بطور متناوب هنوز دچار «قطعی کامل» می‌شود. (امروز البته روز دوازدهم است.)

در پاسخ به این پیگیری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان لرستان به‌سرعت واکنش نشان داد و «تنها ساعاتی پس درج گزارش» قطعی آب این شهرستان را به این سبب دانست که «وصل آب، مشکلات مردم در مناطق گل‌ولای زده را بیشتر خواهد کرد

وی گفت: قطعی آب در برخی مناطق شهر پلدختر به دلیل آسیب به شبکه‌های آب و فاضلاب و ایجاد گل‌ولای بیشتر است.

حمیدرضا کرم‌وند تصریح کرد: در قسمت‌هایی از شهر پل‌دختر که سیل وارد منازل مردم شدهازجمله ضلع غربی شهر، در حال حاضر آب شرب این مناطق قطع است.

وی اضافه کرد: وی خاطرنشان کرد: قطعی آب 15 درصد شهر به دلیل این است که هنوز منازلی که دچار آب‌گرفتگی شده به‌صورت کامل پاک‌سازی صورت نگرفته و ممکن است شبکه‌های آب و فاضلاب تخریب‌شده باشد و در صورت باز شدن آب، دچار گل‌ولای بیشتر می‌شود.

جوابیه آبفا را اینجا ببینید

گل‌ولای عامل قطعی آب برخی از مناطق شهر پلدختر؛ مردم به شایعات توجه نکنند

انتظار می‌رفت مسئولان اداره‌ی آبفای شهرستان و استان، با پاسخی فنی و مناسب، به گزارش تسنیم واکنش نشان دهند. سیل اساساً بخشهای غربی رودخانه‌ی شهر را متأثر کرده و رسوبات و گل و لای را به این بخش روانه کرده است. بخش اعظم ضلع شرقی رودخانه - به دلیل ارتفاع بیشتر و همچنین پیچش رودخانه - اصلاً دچار آبگرفتگی نشده است؛ لذا شرایط بحرانی ندارد و سیل‌زده نیست؛ اما آب بخشهایی از این مناطق - پس از 12 روز - همچنان قطع است. برای نمونه می‌توان به «میدان بسیج» در این شهر اشاره کرد که هیچ نسبتی با سیل نداشته، اما از دیروز صبح آب این منطقه بصورت کامل قطع شده است.

قطعی آب در این مناطق می‌توانست یک دلیل منطقی داشته باشد: «آلودگی آب». در حالی که جناب کرم‌وند دقیقاً این مورد را نقض کردند و فرمودند که «آلودگی آب شهر پل‌دختر صحت ندارد

ضمن اینکه با توجه به 1. تأثیر گرفتن حدود یک سوم شهر از گل و لای، و همچنین 2. قطع آب مناطقی که ربطی به این یک سوم ندارد، معلوم نیست جنابشان با چه مبنایی فرموده‌اند که «در حال حاضر آب 85 درصد شهر پل‌دختر وصل است و تنها آب 15 درصد شهر به علت تخریب شبکه قطع است»!

بنای مجامله و رفت و برگشت رسانه‌ای نداشتیم، اما در فترت و کوتاهی مسئولان و صاحب‌منصبان، رسانه چشم بیدار و صدای رسای مردم است. باید در صحنه حضور داشته باشیم تا مشکلات مردم را لمس کنیم و اظهارنظرمان، اظهارنظر واقعی باشد. پیش از این هم کوتاهی‌های متعددی در برخی ادارات شهرستان دیده شده که توسط گروههای پشتیبانی جهادی و سپاه ترمیم شده، اما البته رسانه‌ای نشده است (مانند خط لوله‌ی چند کیلومتری که اخیراً توسط قرارگاه جهادی امام رضا ترمیم شد... شاید در آینده نزدیک به این موارد پرداخته شود).

پیگیری مشکل آب مردم رنج‌دیده‌ی پلدختر، تا رفع کامل این مشکل ادامه خواهد داشت. توضیح اینکه مشکل آب این مناطق، در ساعت تنظیم این گزارش (8 صبح روز 24 فروردین) نیز همچنان باقی است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم تاریخ انتشار 24فروردین 98، کد خبر: 1987606، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین