پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۱۶۴
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰
مدیر طرح ملی مقابله با پدیده گرد و غبار ضمن اشاره بر ضرورت پرداخت به‌موقع اعتبارات طرح‌های مقابله با گرد و غبار، تاکید کرد: باید راهکارهای کاهش آسیب‌پذیری مردم در دستور کار استان‌ها قرار گیرد.

شعار سال: ضیاءالدین شعاعی با اشاره به نشست روز یکشنبه که با حضور تعدادی از وزرا، استانداران و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: در دولت مجموعه‌ای از طرح‌ها وجود دارد که متناسب با درآمدهای دولت، در طول سال، تخصیص اعتبار می‌یابند، ولی از دولت خواسته شده که برای اعتبارات مقابله با گرد و غبار اولویت قائل شود.

وی با بیان اینکه اقدامات مقابله‌ای با گرد و غبار از جمله نهال‌کاری باید در فصل خاصی انجام شود، اظهار کرد: به دلیل نیازهای فصلی و با توجه به نوع کار مقابله با گرد و غبار در منشاء داخلی از دولت خواسته شده که به تخصیص اعتبار طرح‌های مرتبط با مقابله با گرد و غبار اولویت دهد، به طور کلی در این جلسه تاکید شده که دولت گرد و غبار را جدی تر بگیرد و اعتبار لازم برای آن را زودتر پرداخت کند.

مدیر طرح ملی مقابله با پدیده گرد و غبار افزود: از آنجا که در حال حاضر برای منشاء خارجی گرد و غبار کشور راهکاری وجود ندارد و راهکار میان مدتی برای آن متصور نیست، باید راهکارهای کاهش آسیب‌پذیری مردم در دستور کار استان‌ها قرار گیرد. برای مثال باید وزرات بهداشت و دولت تلاش کنند ماسک‌های مورد نیاز مردم در داروخانه‌ها را فراهم کنند و در همین راستا، توصیه شد که ماسک و سایر امکانات بهداشتی مورد نیاز در داروخانه وجود داشته باشد.

شعاعی در پایان اظهار کرد: قرار شده ستاد مدیریت بحران هر استان به منظور پیشگیری و به محض پیش‌بینی، قبل از وقوع پدیده گرد و غبار تشکیل شود و تمهیدات لازم برای مدیریت اجتماع اعم از تعطیل کردن بخش‌های مختلف و تغییر ساعت کار صورت گیرد تا سلامت مردم تحت الشعاع قرار نگیرد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ايسنا، تاریخ انتشار: 30 خرداد 1395، کد مطلب: 95033018101:www. isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین