پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۲۲۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۳
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی کنونی، آفت ملخ قطعا در این استان بروز می کند و با آن مواجه خواهیم بود لذا هشدار لازم به کشاورزان داده شده است.

شعارسال: سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی کنونی، آفت ملخ قطعا در این استان بروز می کند و با آن مواجه خواهیم بود لذا هشدار لازم به کشاورزان داده شده است.

 سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی به بروز آفت ملخ در برخی استانها اشاره و بیان کرد: توجه به شرایط آب و هوایی کنونی، آفت ملخ قطعا در این استان بروز می کند و با آن مواجه خواهیم بود لذا هشدار لازم به کشاورزان داده شده و سازمان جهاد کشاورزی در سطح شهرستانهای خراسان رضوی در حال آماده باش هستند.

نجف قلی صالحی بر آمادگی کامل سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی برای مقابله با آفت ملخ تاکید و بیان کرد: بر این اساس مناطق مختلف استان بطور روزانه رصد و پایش می شوند تا به محض مشاهده آفت 'کانون کوبی' صورت گیرد و پیش از ورود ملخها به مرحله پرواز در همان مراحل اولیه این آفت مهار شود.

وی بیشترین نگرانی پیرامون بروز آفت ملخ را در خراسان رضوی مربوط به شهرستانهای سرخس و درگز در شمال شرق این استان ذکر و بیان کرد: این شهرستانها به دلیل نزدیکی به کانونهای ملخ خیز در افغانستان و ترکمنستان بیشتر از دیگر مناطق خراسان رضوی در معرض تهدید آفت هستند.

'آفت ملخ' به وضعیتی عنوان می شود که رفتار این حشره در پی بالا رفتن میزان بارندگی سالیانه پس از یک دوره خشکسالی و تحریک برای تولید مثل بالا، به حالت طغیانی در‌آید. در صورت وقوع چنین شرایطی جمعیت انبوه ملخها برای پیدا کردن غذا دست به مهاجرت ‌جمعی می ‌زنند و با حمله به مزارع زیانهای زیادی وارد می‌ کنند.

پیش از این مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی از هجوم ملخهای صحرایی در پی بارندگیهای اخیر به شش منطقه در جنوب کشور شامل هرمزگان، بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، جنوب استان کرمان و جزیره قشم خبر داده و گفته بود: هجوم ملخ می تواند تهدید جدی برای زمینهای کشاورزی و عرصه های طبیعی باشد.

'ملخ صحرایی' که از شبه جزیره عربستان، امارات و عمان وارد ایران شده روزانه بین 200 تا 400 کیلومتر و پوره ملخ (بچه ملخ) می تواند روزانه بین چهار تا هشت کیلومتر مسافت را طی کند.

دو میلیون و 138 هزار هکتار عرصه مستعد کشاورزی در خراسان رضوی وجود دارد و 363 هزار بهره بردار در بخش کشاورزی این استان فعالیت می کنند.

حجم تولید سالانه انواع محصولات باغی، زراعی و دامی در خراسان رضوی هشت میلیون تن است. سالانه یک میلیون و 200 هزار هکتار زمین در این استان زیر کشت 83 نوع محصول می رود. بخش کشاورزی 28 درصد اشتغال و 30 درصد صادرات غیرنفتی استان خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

منبع: ایرنا


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری مشهد فوری ،تاریخ انتشار : 29فروردین 98، کد خبر:132215 www.mashhadfori.com،

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
0
0
می تونن قبل از اینکه آفت ملخ رخ بده به فکر چاره اندیشی باشن خیلی راهکار وجودداره من که در تخصصم نیست میدونم که می تونن چندین تله سرراه ملخ ها بذارن که حداقل بخش اعظمشون نابود بشه چرا این کاراو نمیکنن ترجیح میدن محصولات مردم نابود بشه تا به فکر راهکار باشن این مسئولین عزیز
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین