پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۲۸۹۵
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
سه راهی لیکک-کت-ممبی در نزدیکی شهر لیکک به دلیل نداشتن ایمنی کافی به سه راهی مرگ در شهرستان بهمئی تبدیل شده است.

شعار سال: جاده ها و راه های ارتباطی همواره از مهمترین مسیرهای مواصلاتی بین شهرها و روستاها بوده و امروزه با پیشرفت و افزایش جمعیت و نیاز انسان ها به مسافرت، تجارت و سایر امورات زندگی باعث شده است که امنیت و اهمیت راه ها نیز از دغدغه های اصلی و مهم مردم و مسئولان باشد، اما متاسفانه برخی از راه ها و جاده ها، نه تنها سلامتی و امنیت را برای مسافرانش به دنبال ندارد، بلکه به کابوسی مرگ آفرین تبدیل شده است.

یکی از همین راه ها”سه راهی کت- لیکک- تنگ ماغر”در حد فاصل تقریبا سه کیلومتری لیکک (مرکز شهرستان بهمئی) و در جاده دو بخش پرجمعیت سرآسیاب و ممبی به لیکک و روستاهای حومه کت و سایر روستاهای بخش مرکزی قرار دارد که سالیان متمادی است به یکی از نقاط حادثه خیز و کابوس مرگ آور در این شهرستان و منطقه تبدیل شده که همواره شاهد تصادفات در این سه راهی و مسیرهای منتهی به این مکان هستیم.

با این وجود سال های سال است که این سه راهی به حال خود رهاشده است!آیا وقت آن نرسیده که مسئولان شهرستانی و استانی فکری به حال این نقطه حادثه خیز بکنند؟

آیا دست اندرکاران مربوطه چشم خود را بر روی مشکلات این سه راهی پرخطر بسته اند؟براستی به کدامین گناه و تا چه زمانی می بایست مردم این منطقه و مسافران با کم کاری و کوتاهی مسئولان مربوطه در چنین مسائلی کنار بیایند و تاوان پس دهند؟

شیب تند، نداشتن مانع و سرعت گیر قبل از سه راهی، نبود و عدم نصب گاردریل، عرض کم جاده و عدم وجود میدان باعث شد که مسافران و رانندگان خودروهای این مسیر هر لحظه منتظر حادثه ای برای خود باشندوجود چنین مشکلات و نقایصی است که در این سه راهی مستعد بروز حوادث بسیار دردناکی شده تا این سه راهی به سه راهی مرگ تشبیه شود.

اقدامات ناچیزی از طریق ادارات مربوطه در این مکان انجام شد که جای تشکر و قدردانی دارد اما متاسفانه تاکنون اقدام موثری برای حذف و ساماندهی این تقاطع صورت نگرفته است.

خدمت به خلق از والاترین مظاهر عبادت است و براساس اصل برادری دینی، مومنان موظف به خدمت به هم هستند و ترک وظیفه امری مذموم شمرده می شود و به معنای ضایع کردن حقوق دیگران استیکی از محورهای اساسی اهمیت و ضرورت خدمت به مردم، نوع تعامل میان دولتمردان و ملت است.

خدمت رسانی مسئولان و کارگزاران به ملت و در مقابل حمایت های ملت از سیاست های دولت تبلور حقیقی این تعامل است که اگر مردم خدمات دولتمردانشان را عملا در همه سطوح مشاهده نمایند، باعث میشود که مردم از پشتیبانی مسئولان و کارگزاران دریغ نورزند و در غیر این صورت فاصله بین مسئولان و ملتشان پدید می آید و مطالبات به عنوان اهرمی قوی نقطه مقابل سیاستهای دولتها قرار می گیرد و این آغاز یک فاجعه است.

در پایان درخواست این حقیر و سایر مردم منطقه از مسئولین ذیربط استانی و شهرستانی آن است که جهت جلوگیری از حادثه تلخ و ناگواری دیگر در آینده ،حل اساسی مشکل این سه راهی را که باعث خسارات زیاد مالی، روحی و جانی از جمله مرگ عزیزانمان شده، به صورت جدی در اولویت کاری خود قرار دهند ،در غیر اینصورت باید پاسخگوی اشک پدران و مادران و یا نگاه قلب رنجور و سوخته مردمی باشند که عزیزان خود را در این نقطه از دست خواهند داد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی صبح زاگرس، تاریخ انتشار: 1 اردیبهشت 1398 ، کد مطلب: 117977، www.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین