پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۴۵۳۸
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹
جاده جلوان بک مسیر بین راهی در حاشیه اصفهان است که با وجود خطرات ناشی از حمل و نقل خودروهای سنگین تا کنون اختلاف نظر زیادی بین حمل و نقل جاده‌ای و شهرداری در مورد آن وجود داشته است.«محمد رضایی»، نماینده اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اصفهان در خصوص این جاده اظهار می‌کند: جاده جوان در حوزه راه‌های اداره کل راهداری نیست، بلکه در حوزه شهری است و اگر شهرداری منطقه ۱۴ اعلام می‌کند در حوزه اختیارات آن منطقه نیست، باید سؤال کرد آیا از مغازه‌هایی که در این جاده کسب و پیشه دارند، شهرداری عوارض دریافت می‌کند یا خیر؟

شعار سال: جاده جلوان چند سالی است که به علت رفت و آمد های خودورهای سنگین و تصادف های هولناک و فجیع در آن به جاده مرگ معروف شده است و بسیاری از شهروندان تا به حال نسبت به این موضوع شکایت داشته اند اگرچه در ابتدای این جاده نوشته شده «انتهای حوزه استحفاظی شهرداری منطقه ۱۴ اصفهان» و یک مکان بین جاده ای محسوب می شود و امین همدانی، کارشناس حمل و نقل شهری در همین رابطه می گوید: انواع راه ها به راه شریانی، راه دوبانده و بزرگراه تقسیم می شود که گاهی به علت عدم رسیدگی مناسب کارکرد خود را از دست می دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه امنیت جاده ای باید در هر شرایطی حفظ شود، ادامه می دهد: باید از ورود خودروهای سنگین در این شرایط جلوگیری شود تا رانندگان دیگر با آسودگی خاطر در جاده تردد کنند.

جلوان بک مسیر بین راهی است که تا کنون اختلاف نظر زیادی در مورد آن وجود داشته است.

«محمد رضایی»، نماینده اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اصفهان در خصوص این جاده اظهار می‌کند: جاده جوان در حوزه راه‌های اداره کل راهداری نیست، بلکه در حوزه شهری است و اگر شهرداری منطقه ۱۴ اعلام می‌کند در حوزه اختیارات آن منطقه نیست، باید سؤال کرد آیا از مغازه‌هایی که در این جاده کسب و پیشه دارند، شهرداری عوارض دریافت می‌کند یا خیر؟

وی با بیان اینکه مسئولیت جاده بر عهده هر دستگاهی که باشد، اداره کل راهداری همکاری لازم را برای ایمن‌سازی آن انجام خواهد داد، تاکید می‌کند: برای دست یافتن به نتیجه مطلوب، باید جلسه‌ای در فرمانداری اصفهان با حضور شهرداری و اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان برگزار و بر اساس مستندات مشخص شود که جاده جوان در محدوده اختیارات کدام دستگاه است.

جاده جلوان در حوزه راه‌های اداره کل راهداری نیست، باید جلسه‌ای در فرمانداری اصفهان با حضور شهرداری و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برگزار و بر اساس مستندات مشخص شود که جاده جوان در محدوده اختیارات کدام دستگاه است.

در این بین شهرداری منطقه ۱۴ مستندات قانونی خود را ارائه می‌کند: بر اساس بند چهارم صورتجلسه شورای هماهنگی ترافیک استان مورخ ۱۳ مردادماه ۹۷ ایمن‌سازی محور عاشق اصفهانی در محل اتصال به آزادراه فرودگاه باید توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان انجام شود؛ ماده ۱۱ قانون ایمنی راه‌ها و راه آهن مصوب ۱۳۴۹ به صراحت اعلام کرده در مکان‌هایی که تردد خودروهای سنگین انجام می‌شود، در حریم با اداره راه است اما اختلاف نظر شهرداری اصفهان با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان باعث شده هیچ رسیدگی به جاده جوان نشود و ساکنان شهرک‌های واقع شده در این جاده همچون فرزندان ناخوانده شهر در بلاتکلیفی به سر ببرند.

ساکنان این محدوده از جلوان تا شهرک نگین شرق بارها نامه نوشتند و درخواست آسفالت جاده کرده‌اند: «تاکنون بارها برای وضعیت جاده جوان به شهرداری منطقه ۱۴ و اداره راه و شهرسازی رفتیم، از آنها خواستیم حداقل این جاده را آسفالت کنند اما شهرداری می‌گوید جاده در محدوده آنها نیست و راه و شهرسازی باید آسفالت کند»

پس از این بازدید، شهردار اصفهان با توجه به اینکه مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان اجرای روکش آسفالت جاده جلوان را بر عهده گرفت، به مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان مهلتی ۱۰ روزه داده شد تا اصلاح هندسی ورودی این جاده را انجام دهد.

علی شمسی، مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان در این باره می گوید: بر اساس خواسته مردم جلوان به خصوص شهرک نگین در خصوص وضعیت نابسامان جاده جلوان، آسفالت این جاده پس از سالها در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه می دهد: اصلاح هندسی این جاده از سمت بزرگراه شهید اردستانی نیز در اولویت قرار گرفت؛ این اصلاح هندسی باعث می‌شود که از ورود خودروهای سنگین از سمت بزرگراه شهید اردستانی به این جاده جلوگیری شود.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان می گوید: بنا به دستور شهردار اصفهان همچنین مقرر شد از سمت ورودی عاشق اصفهانی، تابلوهای «عبور ممنوع» برای خودروهای سنگین نصب و پیگیری‌های لازم انجام شود تا پس از اتمام پروژه خیابان فرزانگان که به طول 6 کیلومتر در حال اجرا است، ورود تریلی و کامیون‌ها از سمت عاشق اصفهانی به جاده جوان نیز حذف شود.

وی خاطرنشان می کند: تا زمان تحقق پروژه فرزانگان، بازه زمانی معینی در طول روز برای تردد خودروهای سنگین در نظر گرفته خواهد شد، همچنین اداره کل راه و شهرسازی موظف شد پس از انجام اصلاح هندسی، روکش آسفالت جاده جوان را انجام دهد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری صاحب نیوز تاریخ انتشار 30مهر 97، کدمطلب: 919266، www.sahebnews.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین