پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۸۱۷
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان با انتقاد از عدم توجه مسئولان به بهسازی جاده میان گذر حیات وحش موته گفت:این جاده هرشب از حیوانات درمعرض انقراض به ویژه آهوی ایرانی قربانی می گیرد.

شعار سال: مرتضی جمشیدیان در ارتباط با رفع مشکلات جاده‌ای که در میان پارک ملی موته احداث و موجب تلف شدن حیات وحش از سال‌های گذشته تاکنون شده است، اظهار داشت: مسئولان در سال‌های گذشته در ارتباط با به‌سازی این جاده قول‌های فراوانی دادند که هیچ کدام از این قول‌ها عملیاتی نشده است.

جاده موته نیازمند فنس کشی و ایجاد جاده روگذر برای عبور حیوانات است

وی افزود: این جاده مرگبار هر شب از حیات وحش بی گناه اصفهان و حیوانات در معرض انقراض و حفاظت شده قربانی می گیرد به نوعی که هر هفته چندین آهوی ایرانی، کفتار، گرگ، روباه، خرگوش و دیگر حیوانات حیات وحش قربانی عدم اجرای بهسازی این جاده می‌شوند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان با اشاره به اینکه جاده به تابلوهای هشدار در ارتباط با عبور حیوانات وحشی مجهزشده اما تاکنون این تابلوهای هشدار بی فایده بوده است، تاکید کرد: این جاده نیازمند فنس کشی و ایجاد جاده روگذر برای عبور حیوانات است که در مدت زمان اندکی قابل انجام است اما مسئولان راه وشهرسازی تاکنون از ایجاد این جاده طفره رفته‌اند.

وی با بیان اینکه همچنین این منطقه نیازمند علایم جاده‌ای بیشتر و سرعت‌گیرهای مناسب، اعلام محدودیت سرعت و ثبت تخلفات به کمک دوربین است، تصریح کرد: مشکلات این منطقه به راه و شهرسازی استان اطلاع داده شده است اما با وجود قول‌های متعدد برای نصب دوربین و ایجاد تمهیدات لازم هنوز شاهد اقدام عملی در این ارتباط نبوده‌ایم.

هزینه از میان رفتن حیات وحش حفاظت شده قابل جبران نیست

وی اضافه کرد: دلیل این بی توجهی کمبود اعتبار ذکر شده است و این در حالی است که هزینه از میان رفتن حیات وحش حفاظت شده به ویژه آهوی ایرانی قابل جبران نخواهد بود.

جمشیدیان با تاکید بر اینکه این جاده پیش از انقلاب در میان منطقه حیات وحش موته احداث شده است، گفت: از سال گذشته نه تنها علائم هشدار و یا بهسازی در ارتباط با این جاده انجام نشده است بلکه جاده دوبانده شده و حیوانات بی گناه را با خطر بیشتری مواجه ساخته است.

وی اضافه کرد: این جاده تا پیش از پیروزی انقلاب تنها یک مسیر خاکی و ناهموار برای دسترسی بومیان منطقه بوده است و با موافقت مدیران وقت سازمان محیط زیست حدود ۳۰ سال قبل در این منطقه احداث شده است.

جاده موته، دسترسی متخلفین به زیستگاه‌های آهو را آسان کرده است

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان ابراز داشت: حیونات به دلایل مختلف مانند گرسنگی، جفت گیری و یا تغییر اقلیم مجبور به جابجایی هستند اما هنگام گذر از جاده گرفتار رانندگان بی احتیاط شده و هر ماه بی شمار از حیوانات بی گناه در این جاده مرگبار تلف می شوند.

وی با اشاره به اینکه این جاده مشکلات دیگری نیز برای حیات وحش به جز تصادف ایجاد کرده است، گفت: وجود این جاده دسترسی متخلفین به قلب منطقه به ویژه زیستگاه‌های آهو را آسان و کنترل و حفاظت را برای محیط بانان سخت کرده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 4 آبان 96، کد مطلب: 4125360:www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین