پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۷۲۲۲
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳
رئیس اداره نظارت بر امور حیات‌وحش اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به اتمام سرشماری آهوان دشت سهرین، گفت: در سرشماری اخیر 1105 راس آهوی نادر شمارش شدند.

شعار سال: «علی قرجه‌لو» اظهار کرد: در سرشماری اخیر شاهد افزایش بسیار کم تعداد آهوان دشت سهرین نسبت به سال قبل هستیم و این در شرایطی است که می‌شد تعداد این حیوانات ساکن در منطقه افزایش بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به این‌که در سرشماری سال قبل 1082 راس آهو شمارش شدند، افزود: متأسفانه با بی‌توجهی به هشدارهای متعدد و مکرر در رابطه با نابودی زیستگاه اصلی تنها بازماندگان آهوان شمال‌غرب کشور، شاهد این هستیم که هم‌چنان تغییر کاربری‌های غیرمجاز و تغییر الگوی کشت در منطقه باعث ناامن شدن محل زندگی این حیوانات شده است.

این مسئول تصریح ‌کرد: برای این‌که آهوان بتوانند در محیطی امن به حیات خود ادامه دهند نیاز به یک سری شرایط دارند که متأسفانه شاهد هستیم در دشت سهرین این وضعیت در حال نابودی است. به‌طور مثال حفر چاه‌های متعدد و افزایش تردد در این منطقه باعث شده است که آهوان نتوانند هم‌چون گذشته با آرامش در این منطقه زیست کنند.

وی ادامه داد: بارها هشدارهای لازم را در این رابطه به مسئولان داده و خواستار همکاری آن ها شده‌ایم و برخی ارگان ها نیز همراهی لازم را با ما داشته‌اند اما باید همه دست به دست هم بدهیم تا روز به روز شرایط برای زیست این جانوران سخت‌تر نشود.

قرچه‌لو خاطرنشان‌کرد: با همکاری بین‌بخشی و برنامه‌ریزی مناسب می‌توانیم شرایطی را فراهم کنیم تا حیات‌وحش استان در شرایط مطلوب زندگی کنند. باید به این باور برسیم که داشتن حیات‌وحش پویا در چرخه زیست‌محیطی تاثیر بسیار زیادی بر زندگی روستانشینان و شهرنشینان دارد و از میان رفتن آن ها این روند را دچار نقص و خلل می‌کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 26 مهر 96، کد مطلب: 96072615091 ، www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین