پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۲۹۷
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱
رییس جمهور همه جناح ها و تشکل های سیاسی کشور را برای رسیدن به اهداف ملی و انقلابی و رفع مسایل اساسی کشور، به اتحاد و وحدت فرا خواند و تصریح کرد: رقابت های سیاسی با پایان فصل انتخابات باید جای خود را به رفاقت و تلاش مشترک برای رفع مشکلات کشور بدهند.

شعارسال: دکتر حسن روحانی دوشنبه شب و در ضیافت افطار با فعالان سیاسی کشور اظهارداشت: در جامعه اسلامی ، رعایت اخلاق سیاسی بسیار حائز اهمیت است. باید اگر در انتخاباتی پیروز و به عبارتی قهرمان نشدیم، پهلوان باشیم.

رییس جمهور با بیان اینکه «پهلوانی را در زندگی سیاسی نیز نباید از یاد ببریم»، گفت: پهلوانی بالاتر از قهرمانی است و چقدر نیک که افرادی هم قهرمان و هم پهلوان باشند و البته متاسفانه شمار پهلوانان سیاسی ما کمتر از قهرمانان سیاسی است.

روحانی، دشمنان را تنها برندگان اختلافات احتمالی در کشور دانست و افزود: باید در مسیر اجماع سازی گام برداریم و در قالب رقابت سالم سیاسی ، از میزان اختلافات احتمالی بکاهیم و همه برای تقویت و توسعه کشور تلاش کنیم.

رییس جمهور خطاب به نمایندگان جناح های سیاسی کشور، با رد ایده سیاست به معنای دست یافتن به قدرت به هر قیمتی، گفت: سیاست به معنای دستیابی به خیر جمعی و تدبیر برای حل معضلات و گام برداشتن به سمت پیشرفت جامعه است و در تقویت این مسیر ، باید با یکدیگر مهربان تر باشیم.

روحانی نقد و خیرخواهی را حق و وظیفه همگانی دانست و اظهارداشت: نقد با تضعیف کاملا متفاوت است. همه احزاب و جناح ها در کشور باید با وحدت و تلاش مشترک برای کاستن از مشکلات کشور، ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی را به یک جشن بزرگ ملی در برابر جهانیان تبدیل کنیم.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه «دولت یازدهم یک دولت فراجناحی است»، اظهارداشت: از ابتدای فعالیت دولت تلاش داشتم تا نمایندگان جناح ها با افکار مختلف دور میز دولت و برای آبادانی کشور تلاش کنند.

روحانی در این نشست همچنین به جناح ها و تشکل های سیاسی پیشنهاد داد که نمایندگان آنان ماهیانه نشستی را برگزار و در آن به بررسی و ارائه راهکار درباره مسایل و معضلات اصلی کشور بپردازند که همگان روی آن اشتراک نظر دارند.

رییس جمهور همچنین به تلاش های دولت برای رونق و توسعه کشور و کاهش تورم اشاره کرد و گفت: امروز طبق آخرین آماری که اعلام شد تورم در کشور تک رقمی شد و این یکی از آرزوهای دولت یازدهم بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر آن تاکید داشتند و امیدواریم در همه زمینه ها و در کنار هم با دوستی ، اتحاد و وحدت بتوانیم به اهداف ملی دست یابیم.

روحانی در ابتدای این مراسم نیز با تبریک میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: امام حسن مجتبی، امام صلح و رحمت و امامی است که به ما یاد داد که باید برای اجرای وظیفه الهی و کمک به مردم تصمیمات شجاعانه ای گرفت هر چند که بخاطر این تصمیمات حتی از سوی برخی افراد نیز ملامت شد.

در ابتدای این مراسم نیز پنج نفر از نمایندگان جناح ها و فعالان سیاسی کشور به طرح دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

حجت الاسلام موسوی لاری در این مراسم در سخنانی با تقدیر از رییس جمهور به خاطر میزبانی از فعالان سیاسی با گرایشات و سلایق مختلف در کشور، اظهار داشت: همه فعالان سیاسی در این موضوع اشتراک نظر دارند که تمامی گرایش ها باید برای رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور همکاری و کمک کنند.

موسوی لاری با بیان اینکه ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری سال ٩٢ و مجلس شورای اسلامی در سال ٩٤ اعلام کردند که فضای پرخاش ، توهین و افراطی گری را نمی پذیرند، افزود: باید به گونه ای فضای امید و آرامش در کشور ارتقا پیدا کند که موجبات رشد و توسعه را بوجود آورد.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه دولت در حوزه سیاست خارجی قدرتمندانه حضور یافته و آثار و علایم مثبت آن در مناسبات بین المللی نمایان است، خاطرنشان کرد: اکنون با توجه به آغاز کار مجلس دهم باید به حل مسائل و مشکلات داخلی نیز توجه کرده و در این راستا تلاش کنیم.

وی با اشاره به لزوم توجه بیشتر به احزاب ، قومیت ها و مذاهب گوناگون در نگاه جدید به مسائل داخلی خواستار فعال شدن بازرسی ویژه در نهاد ریاست جمهوری و شفاف سازی و مواجهه مستقیم با افکار عمومی در موضوع حقوق های بالای برخی مدیران شد.

حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد نیز در این مراسم با اشاره به ضرورت اقامه و برپا کردن دین در جامعه به عنوان وظیفه اصلی مسئولان در کشور اسلامی، خاطرنشان کرد: متاسفانه برداشتن قدم های غیر عالمانه در حوزه های مختلف تصمیم گیری و اجرا و روابط میان جریانات سیاسی باعث عدم موفقیت در عرصه های مختلف شده و این در حالی است که دغدغه ما باید سپردن مسئولیت به اهل آن باشد.

ابوترابی فرد با اشاره به اینکه اختلافات میان جریانات و فعالان سیاسی، آنها را از پیمودن راه خدا و اقامه دین در جامعه باز می دارد، افزود: باید در حول دین و بر اساس اصول و ارکان دینی به هم نزدیک شویم تا بواسطه آن بتوانیم ملت و رهبری را برای رسیدن به افق های متعالی یاری کنیم.

دکتر نوبخت، مسئول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم نیز در این مراسم با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت و درمان و سلامت مردم، گفت: تلاش های دولتمردان برای حفظ سلامت مردم و تامین امنیت در کشور بسیار حائز اهمیت و قابل تقدیر است.

خانم زهرا ساعی، نماینده مردم تبریز نیز در این دیدار با قدردانی از زحمات و فعالیت های دولت تدبیر و امید در حوزه های مختلف، بر لزوم تقویت گفتمان اعتدال، تدبیر و عقلانیت تاکید کرد و گفت: انتخابات ریاست جمهوری سال 92 نقطه عطفی در تاریخ سیاسی کشور و پیروزی عقلانیت و تدبیر بر بی‌قانونی و تصمیمات خلق‌الساعه بود و این گفتمان در انتخابات سال گذشته نیز با اقبال عمومی مواجه گردید .

وی افزود : باید با همدلی و همگرایی بر مشکلات فایق آمده و الگوی عقلانیت و تدبیر را در انتخابات آینده کشور نیز دنبال کرد.

هادی خانیکی، استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصلاح طلب نیز با تاکید بر لزوم استفاده از فرصت ها و ظرفیت های نهفته در جامعه در راستای حل و فصل مشکلات کشور، اظهار داشت: یکی از فرصت ها این بود که ملت ایران توانست طعم شیرین تدبیر را در سیاست خارجی بچشد و از این الگو حداقل می‌توان در دو موضوع داخلی یعنی بهبود فضای کسب و کار و معیشت مردم و نیز سامان دادن به مشارکت سیاسی و حل مشکل تحزب در کشور نیز استفاده کرد.

این استاد حوزه ارتباطات و روابط اجتماعی گفت: امروز در لایه‌های زیرین جامعه با مشکلات اجتماعی بزرگی مواجه هستیم که چه بسا بزرگتر از مسایل سیاسی و اقتصادی هستند و آن تهدید انسجام اجتماعی در سه سطح نخبگان سیاسی، جامعه و دولت و افزایش شکاف بین نسل‌های جامعه است.

وی تصریح کرد: مسأله امروز جامعه ضرورت درک مشترک و توافق بر سر مسایل، تهدیدات و منافع ملی است و در این راستا اصولگرایی، اصلاح‌گرایی و اعتدال‌گرایی مسئولیت مشترک دارند چرا که دردهای مشترک به صورت جداگانه درمان‌پذیر نیست.

خانیکی گفت: نیاز امروز و فردای ما، جامعه‌ای توانمند و برخوردار از سرمایه اجتماعی بالا و حساس نسبت به سرمایه‌های فرهنگی است و امروز همه باید دست به دست هم داده تا بتوانیم ازظرفیت‌های نهفته خود برای غلبه بر مشکلات استفاده نماییم و در این راستا می‌توان از شخصیت‌هایی که مورد وثوق جامعه هستند، استفاده بهتری به عمل آورد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان ، تاریخ انتشار خبر 31 خرداد 1395، کدمطلب: 188392 ،www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین