پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۳۰
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان و دانشگاه صنعتی اصفهان در راستای تحقق اهداف و سیاست های توسعه کشور مبنی بر همکاری بیشتر دانشگاه و صنعت و بمنظور رفع نیازها و اعتلای توانمندی های داخلی، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

شعارسال: روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان روز چهارشنبه اعلام کرد: فراهم نمودن زمینه انتقال دانش فنی و فناوری های تولیدی دانشگاه به واحدهای صنعتی، مشارکت در زمینه عقد تفاهم ها و مناقصات بین المللی بمنظور جذب سرمایه گذاری خارجی، شناسایی و عارضه یابی مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی عضو اتاق و انتقال به دانشگاه بمنظور تهیه پیشنهادهایی مناسب برای رفع مشکلات از جمله مفاد تفاهمنامه منعقد شده بین اتاق بازرگانی و دانشگاه صنعتی اصفهان است.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان در حاشیه امضای این تفاهمنامه گفت: با عزم مشترک، همکاری صمیمانه و تلاش مستمر اتاق بازرگانی و دانشگاه صنعتی باید زمینه های نوآوری و شکوفایی هر چه بیشتر صنایع و معادن استان اصفهان را فراهم کرد.

«سید عبدالوهاب سهل آبادی» از آمادگی اتاق بازرگانی اصفهان در حمایت مالی از پایان نامه و رساله های تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی مرتبط با موضوعات پژوهشی مورد نظر این اتاق خبر داد و گفت: اعضای اتاق می توانند در تصویب و حمایت پایان نامه های دانشجویان مشارکت داشته باشند.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان نیز گفت: عقد این تفاهمنامه می تواند تعامل دانشگاه با صنعت را تقویت کند.

«سید محمود مدرس هاشمی» افزود: براساس این تفاهمنامه کمیته ای متشکل از مسئولان دانشگاه صنعتی و اتاق بازرگانی اصفهان تشکیل می شود تا زمینه های اجرایی شدن این تفاهمنامه را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: این تفاهمنامه زمینه برگزاری گردهمایی ها، همایش ها و نمایشگاه های تخصصی منطقه ای با محوریت صنعت و مشارکت دانشگاه صنعتی را فراهم می کند.

دانشگاه صنعتی اصفهان فعالیت خود را از سال 1356 آغاز کرده و اکنون با حدود 12هزار دانشجو و 500 عضو هیات علمی یکی از دانشگاه های برتر کشور است.

فیزیک ، مهندسی مواد ، ریاضی ، مهندسی معدن ، شیمی ، مهندسی عمران، حمل و نقل ، مهندسی مکانیک ، مهندسی کشاورزی ، مهندسی شیمی ، مهندسی منابع طبیعی ، مهندسی نساجی ، مهندسی برق و کامپیوتر و مهندسی صنایع و سیستم ها از جمله رشته هایی است که در دانشگاه صنعتی اصفهان آموزش داده و در این موضوعات مطالعات تحقیقاتی و پژوهشی انجام می شود.

اتاق بازرگانی اصفهان نیز در سال 1310 با نام اتاق تجارت تاسیس شده و تاکنون به کار خود ادامه داده است.

این اتاق دارای 10 کمیسیون تخصصی -از جمله کمیسیون صنعت و معدن، تجارت، پشتیبانی، توسعه توان اقتصادی و بازرگانی بانوان، سرمایه گذاری و تامین مالی، گردشگری، کشاورزی و صنایع تبدیلی، آموزش و پژوهش های کاربردی، طرح و برنامه و نام و نشان تجاری است.

این اتاق 1800 عضو فعال دارد و بعد از اتاق تهران، در رتبه دوم از نظر تعداد کارت بازرگانی و فعال اقتصادی قرار می گیرد.

اتاق بازرگانی اصفهان، در سال 2012 به عنوان برترین اتاق بازرگانی آسیا و اقیانوسیه شناخته شده است.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی استان اصفهان، تاریخ انتشار: 6 آبان 1394، کد خبر: (4952327) 81815208 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین