پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۳۰۷۱
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲
یک عکاس افغان تلاش کرده چهره‌ای دیده نشده زنان افغان را بازسازی کند که دسترسی و عکس برداری حقیقی آن‌ها دشوار است.

شعارسال: فاطیما حسینی که عکاس استیج است برای هر عکسش می‌بایست فضای تازه‌ای تزیین کند، شخصیت‌های عکسش را بیاراید و مکان جدید و مناسبی برگزیند.

وی تاکنون روی چندین مجموعه عکس کار کرده است. تمام این مجموعه‌ها به نحوی زیبایی‌های زنان افغان در اوضاع جنگ را به تصویر می‌کشد. فاطیما می‌گوید می‌خواهد نشان دهد که زیبایی‌های زیادی از زنان افغان وجود دارد که در سایه جنگ پنهان شده و نیاز است که نشان داده شود.

این زن گفت: خبرهای منفی و خبر‌های جنگ که از افغانستان نشر می‌شود باعث شده که همه فکر کنند که زن افغان همیشه در برقع است و هیچ توقع و تصوری از جهان بیرون ندارد.

وی به تازگی روی مجموعه‌های دیگر به نام‌های: سنت و مدرنیته، بازتاب‌های خراسانی، زیبایی در میان جنگ و مروارید در صدف؛ نیز کار کرده است.

پیدا کردن مدل برای سوژه‌های عکاسی از چالش‌های عمده در برابر فاطیما بوده که خیلی وقت گیر است. او می‌گوید، دختران به آسانی حاضر نمی‌شوند که از آنها عکاسی شود. به همین دلیل بیشتر مدل‌های او یا بازیگران سینما هستند و یا کسانی که در کار رسانه و تصویر بوده‌اند.

خیابان‌های کابل از ناامن‌ترین خیابان‌های جهان است. کمتر زن جوانی را پیدا می‌کنید که از آزار واذیت در این خیابان‌ها شکایت نکند.

فاطیما می‌خواهد در ولایت‌های مختلف، از چهره‌های متفاوت عکس بگیرد تا رسم و رواج‌ها و مکان‌های دوردست را با یکدیگر در یک قالب عکس بگنجاند.









سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت فرارو، تاریخ انتشار: 2اردیبهشت1398 ، کدخبر: 397030: www.fararu.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین