پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۳۲۰۲
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
استان فارس به خاطر دارا بودن دو ناحیه سردسیر و گرمسیر توجه ایلات و عشایر را به خود جلب کرده است.در دوره قاجار اتحادیه ایلی شکل گرفت که به ایلات خمسه فارس شهرت یافت. این ایل شامل طوایف عرب باصری، نفر این الو و بهارلو است.اعضای این ایلات اکثراً دام دار هستند و از مراتع سر سبز منطقه جهرم استفاده می‌کنند. مردمان ایل خمسه به زبان‌های عربی فارسی و ترکی صحبت می‌کنند.
شعار سال: عشایر ایران که معیشت و آداب رسوم خاص خود را دارند، در ایران یکی از جذاب ترین شیوه‌های زندگی به شمار می‌آیند. استان فارس به خاطر دارا بودن دو ناحیه سردسیر و گرمسیر توجه ایلات و عشایر را به خود جلب کرده است. عشایر این استان عبارتند از ایل خمسه، ایل قشقایی، ایل ممسنی و ایل بویر که اکثر قریب به اتفاق در سیاه چادرها که از موی بز و بدست خودشان بافته می‌شود زندگی می‌کنند. در دوره قاجار اتحادیه ایلی شکل گرفت که به ایلات خمسه فارس شهرت یافت. این ایل شامل طوایف عرب باصری، نفر این الو و بهارلو است. ایل باصری فارس زبان هستند و درباره منشأ شکل گیری آن تحقیق زیادی صورت نگرفته است. ایلات نفر این الو و بهارلو ترک بوده و در منطقه داراب مستقر هستند. منشأ ایل عرب که به دو شعبه عرب شیبانی و جباره یا کوچی تقسیم می‌شوند به مهاجرین عرب دوره اولیه اسلام می‌رسد. طایفه عرب و باصری در منطقه جهرم سکونت دارند. اعضای این ایلات اکثراً دام دار هستند و از مراتع سر سبز منطقه جهرم استفاده می‌کنند. مردمان ایل خمسه به زبان‌های عربی فارسی و ترکی صحبت می‌کنند. نوع پوشش مردمان عشایر به مرور زمان تغییر کرده و اصالت خود را از دست داده‌اند.
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار:3اردیبهشت 1398،کدخبر:98020301267،www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین