پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۷۴۴
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱
شاهپورعلایی مقدم معاون توسعه و امور زیر بنایی سازمان امور عشایر کشور یکی از راه های حفظ مراتع عشایری را توسعه کشت گیاهان دارویی در این مناطق عنوان کرد.

شعار سال: شاهپورعلایی مقدم که همراه هیاتی از مناطق عشایری شهرستان شیراز بازدید می کرد گفت: ‌شاکله زندگی عشایر بر اساس سه رکن انسان، دام و مرتع تعریف می شود و در مبحث توسعه پایدار بایستی به هرسه مقوله توجه کرد.

وی بیان کرد: در سنوات اخیر دولت اقدامات خوبی برای ارتقای وضعیت معیشت جامعه تلاشگر عشایری انجام داده و در سال جاری تسهیلاتی با کارمزد چهار درصد هم برای تشکل‌های عشایری و هم برای خانواده‌های عشایری پیش بینی کرده است.‌

معاون توسعه و امور زیر بنایی سازمان امور عشایر کشور زندگی عشایر را نمونه عینی اقتصاد مقاومتی خواند و گفت:هر نفر عشایر پروتئین و گوشت ۱۶ نفر را تامین می‌کند و با تولید سالانه ۱۹۰ هزارتن تولید گوشت قرمز نقش موثری در امنیت غذایی کشور دارد.

علایی مقدم اضافه کرد:‌درآمد خالص هر خانواده عشایری در سال ۱۳ میلیون تومان است و برنامه ما تنوع بخشیدن به اشتغال عشایر و افزایش درآمد اقتصادی آنان است.

معاون توسعه و امورزیر بنایی سازمان امور عشایر کشور تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی انسان و دام عشایر، تنوع بخشیدن به کوچ، توسعه بوم گردی و گردشگری و صنایع دستی را از دیگر برنامه های این سازمان بیان کرد.

همچنین حجت الاسلام حسین کاشی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان امور عشایر کشور در جلسه شورای هماهنگی مدیران ستادی امور عشایر فارس ضمن اشاره به مردمی کردن اقتصاد خواستار تقویت تشکل های عشایری شد.

وی گفت: با توجه به دیدگاه های متفاوت در جامعه عشایری باید راه اعتدال به معنای واقعی آن را در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه ریزی‌های در نظر گرفت زیرا در این صورت است که باعث تداوم و ارتقای معیشت و فرهنگ عشایری می‌شود.

حجت الاسلام کاشی بر لزوم شناسایی موانع تولید و رفع آنها تاکید کرد.

در این سفر معاون توسعه و امور زیر بنایی سازمان امور عشایر کشور و همراهان در بازدید از منطقه عشایری مورسوسنی از توابع بخش ارژن شهرستان شیراز در دیدار چهره به چهره با عشایر از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات جامعه عشایر بویژه معضلات کوچ قرار گرفتند.

استان فارس با داشتن نزدیک به ۳۰هزار خانوار عشایری شامل سه ایل بزرگ قشقایی،خمسه و لر، همچنین هشت طایفه مستقل است.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 31 تیر 1396، کد مطلب: 4037634:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین