پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۵۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری از اجرای طرح اصلاح و احیای رویشگاه های گیاهان دارویی و صنعتی در سطح ۲۵۰ هزار هکتار از این عرصه ها خبر داد.

شعار سال: ابوالفضل یاوری روز پنجشنبه در بجنورد اظهار کرد: اجرای این طرح در طول پنج سال برنامه ششم توسعه انجام می شود که در این پیوند سالانه ۵۰ هزار هکتار از رویشگاه های گیاهان دارویی زیر پوشش قرار می گیرد.

وی افزود: این طرح در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گرفته است.
یاوری افزود: طرح های مرتعداری تاکنون در ۳۶ میلیون هکتار از عرصه های سطح کشور تهیه و ۲۰ میلیون هکتار در قالب ۳۵ هزار طرح مرتعداری به متقاضیان واگذار شده است.
وی اظهار کرد: طرح های مرتعداری در ۱۶ میلیون هکتار اجرا شده و در ۶ میلیون هکتار به پایان رسیده است.

* انتخاب خراسان شمالی به عنوان استان پایلوت اصلاح و توسعه رویشگاه های گیاهان دارویی
مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری در ادامه گفت: خراسان شمالی به همراه چند استان دیگر، به عنوان استان پایلوت اصلاح و توسعه رویشگاه های گیاهان دارویی انتخاب شده است.
یاوری اظهار کرد: طرح احیا و اصلاح رویشگاه های گیاهان دارویی در سطح ۵۰ هزار هکتار از این رویشگاه ها طی سال در کشور اجرا می شود.
وی با اشاره به اینکه سه هزار هکتار از رویشگاه گیاهان دارویی در خراسان شمالی تحت پوشش این طرح قرار می گیرد افزود: در این طرح عرصه ها بدون شخم و شیار، با بذرپاشی و کپه کاری و سایر اقدامات احیا و اصلاح می شود.
وی افزود: استانداری خراسان شمالی برای اجرای این طرح ۲ میلیارد ریال اعتبار مصوب کرده است.
یاوری با بیان اینکه در سطح جهان ۳۸ هزار گونه گیاهی در جهان و هشت هزار گونه در ایران شناسایی شده است گفت: تنوع گیاهان دارویی در ایران بیش از تنوع این گونه ها در اروپا است و این مزیتی برای این منطقه به شمار می رود.
مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری تاکید کرد: خراسان شمالی هم ظرفیت های فراوانی در زمینه توسعه و کشت گیاهان دارویی دارد.
به گفته یاوری ارزش بازاری و اقتصادی گیاهان دارویی در جهان ۴۳ میلیارد دلار و سهم ایران از این رقم ۲۲ میلیون دلار است که ۲۰ میلیون دلار از ارزش اقتصادی گیاهان دارویی ایران مربوط به زعفران است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایانا، تاریخ انتشار: 21 بهمن 1395، کدخبر: 40559، www.iana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
0
0
بستگی دارد که اصلاح شدن را چه بدانیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین