پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۳۷۰۳
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۱
وزیر جهاد کشاورزی، توسعه گلخانه ها، کشت گیاهان دارویی و گسترش باغات در اراضی شیبدار را از اولویت های مورد تاکید این وزارت اعلام کرد.

شعار سال: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مهندس محمود حجتی در نشستی که عصر امروز با حضور رییس مجلس شورای اسلامی، استاندار خراسان شمالی، مجمع نمایندگان استان، جمعی از معاونین و مدیران وزارت جهاد کشاورزی، فعالان فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و مسوولان استان در بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: بارندگی های سال زراعی اخیر علیرغم خسارات سیل در برخی استانها، برکات و نعمات زیادی برای بخش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست کشور داشته است و جای شکر بسیار دارد.

وی با بیان این که دولت برای جبران خسارات سیل زدگان در استان های مختلف مصوبات خوبی داشته است، گفت: تخصیص اعتبارات لازم برای کمک بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت به خسارت دیدگان استان های درگیر در حال انجام است.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: توسعه گلخانه ها، گیاهان دارویی و توسعه باغات در اراضی شیبدار از اولویت ها و فعالیت های مورد تاکید وزارت جهاد کشاورزی است.

وی با اشاره به این که استان خراسان شمالی ظرفیت بالقوه بالایی برای توسعه کشاورزی به خصوص در اجرای این طرح های اولویت دار مورد تاکید دارد، گفت: مسوولان استان و سرمایه گذاران و فعالان کشاورزی باید بیشتر به این ظرفیت ها توجه کنند.

حجتی اذعان کرد: زمینه سازی ها و تسهیلات و سازوکار متعددی برای گسترش طرح های گلخانه ای، گیاهان دارویی و توسعه باغات در اراضی شیبدار پیش بینی و فرصت های خوبی به خصوص از محل اعتبارات تسهیلات اشتغال پایدار روستایی فراهم شده است.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: در راستای حفظ منابع آب و خاک و افزایش بهره وری مصرف آب و ارتقا تولید، در زمینه گسترش طرح های آبخیزداری و توسعه سامانه های نوین آبیاری منابع اعتباری خوبی از محل صندوق توسعه ملی پیش بینی شده و توفیقات خوبی داشته ایم که در این زمینه در استان خراسان شمالی هم اقدامات خوبی شده است.

حجتی گفت: برای حل و فصل اختلافات و رفع تداخلات اراضی ملی و زمین های کشاورزان، ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید تکلیف و سازوکار حل مشکلات و تعارضات را مشخص کرده است و کمیسیونی در استان ها متشکل از نمایندگان دستگاه های ذی نقش پیش بینی شده است که از سال ۹۴ به این سو، بیشتر تداخلات موجود که از دهه های گذشته به جا مانده در قالب این ماده قانونی و فعالیت کمیسیون های استانی و کارگروه های شهرستانی در حال رفع و اصلاح است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که از طرح های توسعه صنعتی و معدنی استقبال می کنیم، تاکید کرد: در صدور موافقت اصولی برای طرح های معدنی در اراضی ملی مرتعی باید حقوق عرفی عشایر و دامداران مرتعدار رعایت شود.

وی گفت: برای حداکثری کردن موفقیت در تولیدات دامی باید زنجیره تولید از تامین نهاده ها و پرورش دام تا تولید و عرضه فراورده های لبنی و پروتیینی را باید درکنار هم ببینیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت وزارت جهادکشاورزی، تاریخ 22 خرداد 98، کد مطلب: 81669:www.maj.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین