پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۴۷۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۵
وزیر جهاد کشاورزی امروز در گردهمایی مدیران کل عشایر گفت: سهم جامعه عشایر از قیمت نهایی محصولات تولیدی این جامعه باید افزایش پیدا کند.

شعار سال: محمود حجتی امروز در گردهمایی مدیران کل امور عشایر کشور در سالن خوشه وزارت جهاد کشاورزی، گفت: بهره کار، تلاش، محرومیت، گرفتاری و محروم بودن از خدمات عمومی که جامعه عشایر با آن دست و پنجه نرم می‌کند، قبل از خود عشایر، نصیب دیگران می‌‌شد.

وی گفت: آنچه در دستور کار قرار دارد، این است که بهره زنجیره ارزش در تولیدات کشاورزی و دامپروری عشایر را تعریف کنیم و با برنامه‌ریزی درست، بهره‌مندی جامعه عشایر از این زنجیره ارزش را بیشتر کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی تأکید کرد: باید مواردی که جامعه عشایر نیاز دارند، را با حداقل قیمت و هزینه در اختیارش قرار دهیم و محصولاتی که تولید می‌کند را بتوانند در کمترین فاصله با مصرف‌کننده نهایی و با قیمت عادلانه عرضه کنند و سهم عشایر از قیمت نهایی محصولات ارتقا یابد.

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی امروز در گردهمایی مدیران عشایری گفت: سال گذشته را به خوبی پشت سر گذاشتیم و در کنار نعمت‌هایی که خداوند داده است، خسارت‌هایی هم وارد شد که شامل جامعه عشایری، شهری، روستایی و حتی مراتع بوده است.

وزیر جهاد کشاورزی در مورد میزان خسارت‌های وارد شده گفت:‌ارقام آن قبلاً اعلام شده که حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان برآورد شده است، ولی دولت مصوبات خوبی برای سیل‌زدگان داشته و مصوبات بی‌سابقه‌ای از جمله برای جبران خسارت جامعه عشایر داشته است که علیرغم همه محدودیت‌های منابع مالی در دولت صورت گرفته است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: به ستاد حوادث غیرمترقبه استان‌ها ابلاغ شده است که مصوبات دولت برای کشاورزان و عشایر پرداخت شود.

به گفته حجتی،‌جامعه عشایری یک جامعه تولیدی و رو به رشد است که در تولید محصولاتی مانند گوشت،‌ شیر، پشم، پوست فعال هستند که باید با برنامه‌ریزی بتوانیم زنجیره ارزش تولید برای عشایر ایجاد کنیم تا سهم آنها از قیمت نهایی محصول افزایش یابد.

وی همچنین گفت: برنامه کشت گیاهان دارویی و توسعه صنایع دستی در جامعه عشایر مطرح است که بتوانیم آن را به ثروت ملی تبدیل کنیم، اما آنچه انجام شده در مقابل آنچه باید برای جامعه عشایر انجام می‌شد، اندک است و نارسایی‌ها هنوز زیاد به چشم می‌خورد.

حجتی تصریح کرد: گیاهان دارویی هم امروزه موضوع روز دنیاست و اقبال جهانی به این موضوع در حال گسترش است، در کشور ما نیز ظرفیت بی همتایی در مراتع عشایری­ وجود دارد، ولی متاسفانه فعلاً در دوره خام فروشی گیاهان دارویی هستیم که با تقویت این حوزه به جای خام فروشی باید این محصولات فرآوری شده به فروش برسد.

وی گفت: پرداختن به این موضوعات باعث ایجاد ثروت ملی می‌شود و درآمد پایدار عشایر را نیز به همراه دارد.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: بهداشت، آموزش و مسکن عشایر با هماهنگی سایر دستگاه‌ها باید تامین شود تا این قشر زحمت کش بدون دغدغه به تولید­ بپردازد.

حجتی با اشاره به بارندگی‌های اخیر اظهار داشت: سال آبی بی نظیری را پشت سر می‌گذاریم و این موضوع­ در کنار مشکلاتی که برای برخی از هم‌وطنان ایجاد کرده، شرایط خوبی را برای جامعه عشایر به ارمغان آورده­ است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 7 اردیبهشت 98، کد مطلب: 13980207000094: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
0
0
اقای وزیر شما فقط صحبت میکنی و طرح میدی هروقت کارکردی بیا و نظر بده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین