پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۶۳۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۰
رئیس سازمان امور عشایری گفت: ۲۳۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای آب رسانی و شبکه‌های مورد نیاز آب عشایر تخصیص خواهد یافت.

شعارسال: رئیس سازمان امور عشایری گفت: ۲۳۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای آب رسانی و شبکه‌های مورد نیاز آب عشایر تخصیص خواهد یافت.

 کرمعلی قندالی صبح امروز چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه، اظهار داشت: عشایر نقاط مرزی به ویژه کرمانشاه دین بزرگی بر گردن ما دارند، این عشایر بدون چشمداشت وارد عرصه دفاع مقدس شدند و حضور آنها در تاریخ دفاع مقدس ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه عشایر شهدای بسیاری را در راه دفاع از نظام تقدیم انقلاب کردند، گفت: عشایر مردمی نجیب، ساده زیست، کم توقع، کم هزینه و تولید کننده واقعی هستند که سالیان سال گنجینه منابع طبیعی و مسائل محیط زیستی را برای ما حفظ کردند.

رئیس سازمان امور عشایری عنوان کرد: یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در قالب ۲۱۳ هزار خانوار را تحت پوشش داریم که این افراد ۱.۸ درصد جمعیت کل کشور را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: ۲۵ درصد گوشت قرمز معادل بالای ۱۹۰ هزار تن گوشت قرمز مورد نیاز کشور، ۲۸ درصد دام سبک کشور، ۳۵ درصد صنایع دستی توسط عشایر تولید می‌شود.

قندالی با تاکید بر اینکه ۵۹ درصد سطح کشور حوزه قلمرو عشایر اعم از ییلاق و قشلاق و زیست بوم است گفت: شاید نتوانستیم این ظرفیت‌ها را به خوبی بین جوامع تصمیم گیر و تصمیم ساز توزیع کنیم اما طی چهار سال گذشته دولت، مجلس و دستگاه‌های مرتبط به حوزه عشایر توجه ویژه ای داشتند.

وی با بیان اینکه از محل تخصیص مالیات بر ارزش افزوده بسیاری از پروژه‌ها اجرا شد افزود: در دو سال گذشته بالغ بر ۲۶۰ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده در ردیفی برای خریدهای مربوط به این سازمان تخصیص یافته است.

رئیس سازمان امور عشایری با اشاره به توزیع تسهیلات میان عشایر، عنوان کرد: از سال ۹۴ تا سال قبل یک هزار میلیارد تومان تسهیلات مختص سازمان امور عشایری بوده است.

وی خاطر نشان کرد: ظرف چهار سال اخیر بیش از ۲۷۰ وسیله نقلیه مجهز سوی از سازمان امور عشایری به استان‌ها تخصیص یافت که در این میان سال قبل ۹۰ دستگاه تانکر و ۱۲۰ دستگاه ماشین کمک دار توزیع شد و سبب نوسازی ۶۰ درصد ناوگان عشایری شد.

قندالی در ادامه با اشاره به تأمین آب برای عشایر ادامه داد: نامه‌ای از سوی وزیر جهاد کشاورزی به مقام معظم رهبری داده شد در نتیجه امسال ۲۳۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی تنها برای آب رسانی و شبکه‌های مورد نیاز آب عشایر تخصیص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه امسال ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار عشایر قرار می‌گیرد خاطرنشان کرد: کرمانشاه از استان‌های پر رنگ در میان عشایر است و ایلات و عشایر این استان تاریخچه روشنی دارند.

رئیس سازمان امور عشایری با بیان اینکه امسال ۱۰ میلیارد تومان با توزیع ۱۰ میلیون تومان اعتبار قرض الحسنه برای هر خانواده عشایر کرمانشاه پرداخت و همگی جذب شد گفت: امسال به جز تشکل‌ها از جایی تقاضای نهاده نمی‌کنیم بنابراین تشکل‌ها باید به اندازه کافی نهاده‌ها را با اولویت تهیه از مبدا با داشتن کارت بازرگانی تهیه کنند.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه امور عشایر باید توجه به نشاط و شادی و همدلی و استفاده از نیروهای موجود در اداره کل مد نظر قرار گیرد خاطرنشان کرد: درصدد هستیم مدیران کل امور عشایری از داخل مجموعه انتخاب شود و نباید این اداره که کار آن خدمت به مردم است درگیر حواشی شود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 18اردیبهشت 1398 ، کدخبر:www.mehrnews.com ، 4611647

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
0
0
انشاله که تلاش مدیران به یک جایی برسه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین