پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۵۰۰۰
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱
رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور از ارایه پیشنهاد جدید به وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تخصیص ارز دولتی به اجزا و قطعات مورد نیاز تراکتورها و کمباین‌های سنگین تولید داخل خبر داد و خواستار اجرایی شدن آن شد.
 شعارسال :رای آن که خط تولید تراکتورها و کمباین‌های سنگین در داخل در شرایط تحریم، متوقف نشود، پیشنهاد تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به قطعات و اجزای مورد نیاز این ماشین‌های سنگین را به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارایه داده‌ایم و موافقت‌هایی نیز درباره آن صورت گرفته است.
رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور از ارایه پیشنهاد جدید به وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تخصیص ارز دولتی به اجزا و قطعات مورد نیاز تراکتورها و کمباین‌های سنگین تولید داخل خبر داد و خواستار اجرایی شدن آن شد.
 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، کامبیز عباسی گفت: برخی از ماشین‌های کشاورزی که تولید داخل ندارند و در عین حال نقش تعیین کننده‌ای در قیمت نهایی محصولات کشاورزی دارند در حد محدود مشمول ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی شده‌اند.
او افزود: اکنون ماشین‌های زراعت برنج، کمباین پنبه، بخشی از ماشین‌های حوزه دام، طیور و آبزی پروری و بخش عمده‌ای از ماشین‌های آبیاری ارز دولتی دریافت می‌کنند که نظارت دقیقی بر دریافت ارز آنان صورت می‌گیرد.
عباسی افزود: ما برای آن که خط تولید تراکتورها و کمباین‌های سنگین در داخل در شرایط تحریم، متوقف نشود، پیشنهاد تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به قطعات و اجزای مورد نیاز این ماشین‌های سنگین را به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارایه داده‌ایم و موافقت‌هایی نیز درباره آن صورت گرفته است.
او با بیان این که با اجرای تحریم‌ها، ایران در معرض یک جنگ تجاری قرار گرفته است، اظهار داشت: قرار نیست تمام هزینه‌ها و زحمات ناشی از جنگ اقتصادی بر دوش کشاورزان کشور باشد.
رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی درباره قیمت ماشین‌های کشاورزی پس از اجرای تحریم های اقتصادی تصریح کرد: ۸۰ درصد ماشین‌های کشاورزی بین ۵ تا ۱۰ درصد افرایش قیمت داشته‌اند و نوسانات قیمت در این حوزه مدیریت شده است.

او در عین حال از تولید کنندگان ماشین‌های کشاورزی در کشور برای کمک به بخش کشاورزی قدردانی کرد.
عباسی گفت: در این شرایط تنها ۳۰ درصد عرضه کنندگان ماشین‌های کشاورزی، افزایش قیمت شان غیر فنی بوده که از آنان خواستیم دلایل این افزایش قیمت را برای بررسی و به ما ارسال کنند.
رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی اعلام کرد: ما با وجود محدودیت های ارزی و تحریم‌ها توانستیم یک راهکاری برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و رفع نیازهای ارزی و فناوری در قالب مصوبه هیات دولت باز کنیم و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.


تعداد بازدید : 87


شعارسال، بااندکی اضافات و تلخیص برگرفته ازفضای مجازی
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین