پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۳۶۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹
رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد گفت: از نیمه دوم سال ۹۲ تا کنون هشتهزار ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه مکانیزاسیون انجام شده است.

شعار سال: کامبیز عباسی رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه از نیمه سال ۹۲ تاکنون هشت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه مکانیزاسیون سرمایه گذاری انجام شده است، اظهار کرد: این میزان سرمایه گذاری در تاریخ کشور بی‌سابقه بوده است و کماکان این روند با تزریق تسهیلات و عرضه مناسب و استاندارد ماشین آلات کشاورزی ادامه دارد.

وی افزود: امسال در نظر داریم بیش از ۱۶ هزار دستگاه تراکتور و ۶۰۰ دستگاه کمباین غلات را در اختیار کشاورزان قرار دهیم که سطح نشاء کاری کشور حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش و میزان ضایعات با یک تا یک و نیم درصد کاهش به حدود سه درصد می‌رسد.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در حوزه کاشت غلات و مبارزه به آفات و بیماری‌ها تدارک مناسبی دیده شده است، بیان کرد: تا پایان سال در نظر داریم که بیش از ۸۰ درصد مزارع غلات به صورت کاملا مکانیزه کشت شود و این امر بدان معناست که شاخص‌های توسعه ماشین آلات کشاورزی طی پنج تا شش سال گذشته با رشد مناسب در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

عباسی با اشاره به اینکه قیمت ماشین آلات کشاورزی نسبت به دیگر بخش‌ها کمترین نوسان را در بازار تجربه کرده است، گفت: با توجه به آنکه ۹۵ درصد نیاز کشور متکی بر تولید داخل است از این رو نوسان چندانی در حوزه ماشین آلات کشاورزی همانند دیگر بخش‌ها نداریم و آمار‌ها نشان می‌دهد تنها به واسطه افزایش اجزا و قطعات و مواد اولیه، قیمت ماشین‌های پر مصرف بخش کشاورزی که در این حوزه بسیار تاثیر گذار است حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: هم اکنون برخی از نوسانات قیمت ماشین‌های کشاورزی به واسطه تامین اجزا و قطعات از خارج کشور به سیاست‌های ارزی بر می‌گردد از این رو تقاضا داریم که ارز مناسبی به حوزه ماشین آلات کشاورزی اختصاص یابد چرا که این بخش ضامن امنیت غذایی کشور است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر تامین ارز مورد نیاز برای حوزه ماشین آلات کشاورزی بیان کرد: اگر چه در تولید ماشین آلات کشاورزی خودکفا هستیم، اما برای تامین بخشی از قطعات و ابزار‌آلات به خارج وابسته هستیم که در صورت تامین ارز می‌توان افزایش ۴۰ تا ۵۰ درصدی قیمت ماشین آلات را به حداقل رساند.

به گفته وی قیمت برخی ماشین‌های وارداتی همچون حوزه زراعت برنج که مشمول ارز دولتی به واسطه هزینه‌های جانبی کشتی رانی و غیره است کمتر از ۱۰ تا ۱۵ درصد نوسان داشته است.

وی قیمت ماشین آلات کشاورزی در بازار را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به آنکه عرضه کننده‌های ماشین آلات کشاورزی شرایط کشاورزان را بهتر درک می‌کنند از این رو امیدواریم تا پایان سال دیگر افزایش قیمتی نداشته باشند.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه محدودیتی در اعطای تسهیلات به کشاورزان حوزه مکانیزاسیون کشاورزی وجود ندارد گفت: امسال یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۱۵ درصد در اختیار کشاورزان سراسر کشور قرار می‌گیرد بدین ترتیب کشاورزان در هر نقطه کشور با مراجعه به بانک عامل می‌توانند از تسهیلات جاری خط اعتباری مکانیزاسیون استفاده کنند.

این مقام مسئول در پایان اظهار کرد: با توجه به تزریق تسهیلات از سایر بخش‌ها به حوزه مکانیزاسیون کشاورزی می‌توان گفت که هیچ محدودیتی برای اعطای تسهیلات وجود ندارد و بانک عامل بدن محدودیت می‌تواند به نیاز کشاورزان سراسر کشور پاسخ دهد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت اگروفود، تاریخ 5 مرداد 98، کد مطلب: -: www.agrofoodnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
0
0
سرمایه گذاری که نتیجه در برنداشته باشه که فایده نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین