پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۲۲۳۳
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای سال ۹۸ تخصیص ۳۰۰ میلیون دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی را برای توسعه سامانه های نوین آبیاری پیشنهاد داده ایم.

شعار سال: به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علیمراد اکبری در جریان بازدید از سومین نمایشگاه بین المللی ماشین های کشاورزی، نهاده ها و سیستم های نوین آبیاری اظهار داشت: وزیر جهاد کشاورزی پیشنهاد تخصیص ۳۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی را که معادل ۲۴۰۰ میلیارد تومان ارز نیمایی می باشد، ارایه داده است.

وی اظهار داشت: ظرف سه سال اخیر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح سامانه های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی پرداخت شده است.

اکبری ادامه داد: علاوه بر تخصیص اعتبار صندوق توسعه ملی، یک هزار میلیارد تومان نیز در لایحه بودجه ۹۸ برای اجرای طرح سامانه های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی پیشنهاد داده ایم.

وی با بیان این که حدود ۹۵ درصد لوازم و تجهیزات آبیاری تحت فشار تولید داخل کشور هستند، تصریح کرد: بسیاری از این لوازم و تجهیزات به برخی کشورها مانند افغانستان، عراق، ترکمنستان، و کشورهای اروپایی مانند اسپانیا و آسیای میانه صادر می شوند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ما با توجه به تولید لوازم و تجهیزات آبیاری های نوین توان آن را داریم که سالانه بیش از ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی را به سامانه های نوین آبیاری تجهیز کنیم.

وی افزود: ما به دنبال هوشمند سازی آبیاری هستیم و در این نمایشگاه نیز فناوری های جدیدی عرضه شده است.

اکبریدرباره نقش تحقیقات در ارتقای کیفی لوازم و تجهیزات آبیاری گفت: نام این لوازم و تجهیزات از دو مسیر مرکز تست مکانیزاسیون کشاورزی و مرکز تحقیقات مهندسی و فنی می گذرد و گواهی نامه دریافت می کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 21 دی 97، کد مطلب: 4510051:www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین