پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۸۳۰۳
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۲
وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشاورزی امروز با بکارگیری نیروی محرکه، ماشین ها و ادوات مکانیزه در مراحل تولید و پس از تولید می تواند پیشرفت داشته باشد، افزود: در پنج سال گذشته یعنی از نیمه دوم سال۹۲ تاکنون خط اعتباری ۶هزار میلیارد تومانی برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی اختصاص یافته است و این خط اعتباری همچنان ادامه دارد.

شعارسال: وزیر جهاد کشاورزی گفت: از نیمه دوم سال۹۲ تاکنون خط اعتباری ۶هزار میلیارد تومانی برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی اختصاص یافته است.

محمود حجتی عصر امروز در حاشیه بازدید از کارخانه تولید ماشین های کشاورزی در شهرستان فردوس به خبرنگاران گفت: یکی از محورهای افزایش بهره وری در بخش کشاورزی مکانیزاسیون است.

وی با تاکید بر این که کشاورزی امروز با بکارگیری نیروی محرکه، ماشین ها و ادوات مکانیزه در مراحل تولید و پس از تولید می تواند پیشرفت داشته باشد، افزود: در پنج سال گذشته یعنی از نیمه دوم سال۹۲ تاکنون خط اعتباری ۶هزار میلیارد تومانی برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی اختصاص یافته است و این خط اعتباری همچنان ادامه دارد.

حجتی درباره وضعیت کشاورزی شهرستان فردوس گفت: خشکسالی،سرمازدگی و برخی آفات به بخشی از محصولات کشاورزی از جمله انار این شهرستان آسیب زده است.

وزیر جهاد کشاورزی مشکل عمده انار فردوس را مربوط به آبرسانی به باع ها دانست و افزود: راندمان آبیاری قنات بلده پایین است و با توجه به محدودیت منابع آب در منطقه، سزاوار نیست که آب با راندمان پایین استفاده شود.

حجتی افزود: با مذاکراتی که داشتیم مقرر شد در این زمینه مطالعات صورت گیرد و با همکاری مسئولان و کشاورزان نسبت به انتقال آب با لوله از مظهر قنات به باغ ها و همچنین بکارگیری روش های نوین آبیاری در باغ ها اقدام شود.


با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار: 19آبان 1397 ، کدخبر: www.iribnews.ir،2274231

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین