پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۵۸۶۰
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۱
رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی اظهار داشت: نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان از خط اعتباری شماره هفت مکانیزاسیون کشاورزی از ابتدای سال جاری تا کنون جذب قطعی شده است.

شعار سال: به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی پیش بینی کرد: تا پایان امسال در مجموع حدود ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ میلیارد تومان از اعتبار خط هفت مکانیزاسیون کشاورزی جذب شود.

دکتر کامبیز عباسی درباره میزان سرمایه گذاری در حوزه ماشین های کشاورزی اظهار داشت: بیش از ۸۲۰۰ میلیارد تومان طی شش سال اخیر در این حوزه سرمایه گذاری صورت گرفته است.

وی افزود: از این ۸۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری نزدیک به هفت هزار میلیارد تومان آن از محل تسهیلات خطوط ۷ گانه اعتباری مکانیزاسیون و مابقی آن آورده شخص و خریدهای نقدی کشاورزان بوده است.

عباسی گفت: کشاورزان عموما بخشی از ماشین های کشاورزی خود را که از قیمت بالاتری برخور دارند به صورت تسهیلات و ماشین های ارزان قیمت را به صورت نقدی خریداری می کنند.

وی تصریح کرد: به رغم وجود تحریم ها با توجه به خوداتکایی بیش از ۹۰ درصدی مکانیزاسیون کشاورزی به صنعت داخل با مشکل چندانی مواجه نیستیم، اما صنعت داخل برای ساخت بخشی از اجزا و قطعات ماشین های خود نیازمند ارز است و همراهی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این حوزه ضروری می باشد.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی افزود: این امر موجب افزایش قیمت ها و مشکلات تامین و به ویژه در حوزه خدمات پس از فروش تراکتورهای سنگین، کمباین های برداشت غلات و بخشی از ماشین های کاشت و برداشت و فناوری های نوین شده است.

وی ماشین های کشاورزی را از مهمترین نهاده های تامین امنیت غذایی کشور دانست و از بخش صنعت خواست در زمینه تامین ارز مورد نیاز این حوزه و همچنین در منشور صنعتی توجه بیشتری نشان دهد.

وی با بیان این که اعمال تحریم ها، مشکلاتی را در زمینه نقل و انتقال پول ایجاد کرده است، گفت: این امر موجب هزینه های اضافی برای سازندگان و عرضه کنندگان ماشین های کشاورزی شده است.

عباسی درباره نوسانات قیمت ماشین های کشاورزی در شرایط تحریم تصریح کرد: ما نسبت به سایر صنایع، کمترین نوسانات قیمتی را در ماشین های پر مصرف کشاورزی داشتیم به طوری که این ماشین ها تنها ۴۰ تا ۶۰ درصد نوسان قیمت در سال های ۹۷ تا ۹۸ داشته اند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت اگروفود، تاریخ 15 مرداد 98، کد مطلب: -: www.agrofoodnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین