پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۲۴۰۵
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۹
رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون گفت: ایران با ایجاد کارخانه در ونزوئلا به کشورهای آمریکای جنوبی صادرات دارد،همچنین در بخش ماشین‌آلات کشاورزی شاهد صادرات به کشورهایی همسایه، آسیای شرقی و اروپایی هستیم.

شعارسال: کامبیز عباسی رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی امروز در افتتاحیه سومین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات نهاده ها و سیستم های نوین آبیاری اظهار کرد: امیدواریم که کشاورزان کشور بتوانند از نزدیک دستاوردهای حوزه ماشین آلات کشاورزی و فناوری های این بخش را مشاهده و از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به رسیدن ایران به خود اتکایی ۹۰ تا ۹۵ درصدی در حوزه ماشین آلات کشاورزی گفت: این مهم به همت صنعتگران داخلی به دست آمده است و حتی شرکت های خارجی نیز که قبل از تحریم در ایران حضور داشتند کماکان حضور خود را حفظ کرده و در این نمایشگاه نیز غرفه دارند.

وی افزود: در بخش کشاورزی تنها ۵ تا ۱۰ درصد نیاز کشور از طریق واردات تامین می‌شود که آن نیز مربوط به ماشین آلاتی است که فناوری بالایی دارند و جز تولیدات جدید بخش به حساب می آیند.

وی با اشاره به اینکه کمبودی برای تامین نیاز بازار داخلی وجود ندارد گفت: محصولات ما علاوه بر تامین نیاز داخلی به کشورهای دیگری مانند عراق، افغانستان، همسایه های شمالی،حوزه خلیج فارس و آمریکای لاتین صادر می شود.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی گفت: ایران به لحاظ کیفیت محصولات تولیدی تفاوت چندانی با برندهای مطرح دنیا ندارد اما قیمت محصولات ایرانی ۴۰ تا ۶۰ درصد کمتر از نمونه‌های خارجی خود است که این امر باعث استقبال مناسب برای صادرات این محصول می شود.

وی درباره تامین نیاز بازار داخلی گفت: در سال های اخیر دو هزار دستگاه تراکتور و ۲۲۰ هزار دستگاه ادوات در اختیار کشاورزان قرار گرفته است و در سال جاری نیز با وجود تحریم‌ها میزان عرضه ماشین‌آلات در بازار افزایش یافته است.

عباسی ادامه داد: ماهیانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار کشاورزان قرار می گیرد تا بتوانند ماشین‌آلات خریداری کنند که این امر منجر به افزایش تولید در بخش‌های مختلف کشاورزی و خودکفایی در تولید گندم و چغندر شده است.

*قیمت ماشین آلات کشاورزی ۴۰ درصد افزایش یافت

وی درباره دلایل افزایش قیمت ماشین آلات کشاورزی گفت: ماشین‌آلات کشاورزی کمترین میزان افزایش قیمت کالا را در سال جاری داشته اند به طوری که ۴۰ تا ۴۵ درصد افزایش قیمت دارند این در حالی است که در بخش‌هایی مانند خودروسازی و لوازم خانگی این افزایش قیمت بیشتر است.

وی افزود: دلیل بالارفتن قیمت ها در ماشین آلات کشاورزی، افزایش قیمت مواد اولیه تولید است که در اختیار تولید کنندگان قرار می گیرد و گرنه افزایش نرخ ارز تأثیر کمتری در این ارتباط داشته است.

عباسی گفت: در حال حاضر بخش مکانیزاسیون مشکلی برای ارتباط با کشور هایی مانند ایتالیا، آلمان، اسپانیا و آسیای شرقی ندارد و تبادلات لازم صورت می گیرد اما مشکلات نقل و انتقال پول موانعی را پیش راه ما قرار داده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار اظهار کرد: ایران برای حضور مناسب تر در منطقه آمریکای لاتین کارخانه تولید تراکتور سازی ایجاد کرده است و از این طریق به منطقه و کشورهای آمریکای جنوبی صادرات انجام می دهد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اگروفودنیوز، تاریخ انتشار: 22دی1397 ، کدخبر: - : www.agrofoodnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین