پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۹۲۰
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲
وزیر جهاد کشاورزی اظهارداشت: باید بتوانیم به خوبی از عرصه گیاهان دارویی بهره ببریم تا بتوانیم سهم خود را در تجارت جهانی افزایش دهیم.

شعارسال: محمود حجتی روز دوشنبه در افتتاحیه سومین جشنواره ملی گیاهان دارویی با بیان اینکه کشور ما اقبال روزافزونی در سالهای اخیر در حوزه گیاهان دارویی داشته است، گفت: این نعمت روزافزون همواره در حال افزایش است و ما باید از این سرمایه بی پایان بتوانیم به خوبی بهره ببریم، به طوری که در اقتصاد کشور موثر باشد.

وی تاکید کرد: تاکنون از این سرمایه بی پایان که به راحتی در اختیار ما قرار گرفته، به راحتی عبور کرده ایم به طوری که حتی گاهی نمی بینیم که بخواهیم در مورد آن اندیشه ای کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه باید بتوانیم از نعمات الهی برای رفع نیازهایمان بهره ببریم، گفت: خوشبختانه اخیراً حوزه گیاهان دارویی مورد توجه قرار گرفته و دامنه گیاهان دارویی هر روز گسترده تر می شود که نیاز به توجه روز افزون دارد.

وی افزود: کشور ما از حجم فلور گیاهی به خاطر تنوع اقلیمی خاص برخوردار است به طوری که در بین سایر کشورها جایگاه ویژه ای دارد.

حجتی ادامه داد: امروز در بحث توسعه کشت گل محمدی مشکلاتی از جمله کمبود نهال وجود دارد و در مقابل آن تقاضا زیاد شده است. در حال حاضر ۲۶ هزار هکتار گل محمدی در کشور کشت می شود که سالیانه با رشدی ۱۰ درصدی روبرو هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه صدها هزار هکتار می توانیم از گیاهان دارویی به صورت دیم بهره ببریم، گفت: در واقع می توانیم گیاهان دارویی را به صورت دیم کشت کرده و از آنها بهره برداری کنیم. اما این در حالی است که ما اراضی را از بین می بریم.

وی با تاکید بر اینکه تغییر رویکرد بهره وری از پرورش دام به گیاهان دارویی می تواند نقش موثری در اقتصاد کشور داشته باشد، گفت: بهره بردن از حوزه گیاهان دارویی می تواند ارزش افزوده بالایی داشته باشد، در عین حالی که اشتغال را برای جوانان نیز ایجاد کند.

حجتی اضافه کرد: امروزه به خاطر چرای بی رویه، فرسایش خاکی و تخریب منابع را خواهیم داشت، در نتیجه به تخریب محیط زیست منجر می شود. از این رو بهتر است تمرکز خود را روی حوزه گیاهان دارویی جلب کنیم.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی عرصه گیاهان دارویی گنجی است که خداوند متعال آن را در اختیار قرار داده است. پس بهتر است از این نعمت الهی به خوبی بهره ببریم.

وی افزود: امیدوار هستیم که با ایجاد تقاضای بیشتر در این زمینه از سوی مردم مشکلات این حوزه را برطرف کنیم تا عرصه گیاهان دارویی به جایگاه واقعی خود برسد.

وی تاکید کرد: همچنین امیدواریم که بتوانیم رشد روزافزون حوزه گیاهان دارویی را داشته باشیم تا سهم خود را در تجارت جهانی افزایش دهیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 15شهریور1395، کدخبر: 3761382: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین