پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۹۴۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
دبیر انجمن گیاهان دارویی استان زنجان با اشاره به ایجاد کلکسیون گیاهان دارویی جنگلی و مرتعی گفت: خرید تضمینی گیاهان دارویی توسط شرکت‌های فرآوری این محصولات در دستور کار قرار دارد.

شعار سال: حسین حسینی‌منفرد اظهار داشت: کلکسیونی از گیاهان ‌دارویی جنگلی و مرتعی در نهالستان تهیه می‌شود و تمام بخش‌های آموزش، ترویج و سود اقتصادی مورد مباحثه قرار می‌گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک‌ کلکسیون گیاهان دارویی را در شهرستان‌های مختلف زنجان با اولویت گل‌محمدی و گونه‌های جنگلی مانند شیرخِشت و زالزالک ایجاد می‌شود.

دبیر انجمن گیاهان دارویی استان زنجان با اشاره به تولید نشای گیاهان دارویی اظهار داشت: بهینه‌سازی شرایط رشد از برنامه‌های این انجمن است.

وی با اشاره به اختصاص بخشی از نهالستان به زنان روستایی ابراز کرد: آموزش و مهارت‌های لازم برای زنان روستایی برای تولید و کشت گیاهان دارویی برای تحقق شعار سال در راستای تولید و اشتغال انجام می‌شود.

حسینی‌منفرد با اشاره به صادرات گیاهان دارویی افزود: صادرات تعدادی از گیاهان دارویی در مراتع انجام شده است این در حالی است که منابع طبیعی قرارداد رسمی ندارد.

وی با اشاره به رویش گونه‌هایی مانند آویشن و مرضیه کوهی در مراتع ابراز کرد: تولید این گونه‌ها باید در سطح وسیع و قابل قبولی انجام و نکات فنی در برداشت این گونه‌ها رعایت شود در حالی که به طوری غیررسمی روستاییان گیاهان دارویی را برداشت می‌کنند.

دبیر انجمن گیاهان دارویی استان زنجان با اشاره به نداشتن آمار رسمی از برداشت گیاهان دارویی تصریح کرد: آمار رسمی از برداشت گونه‌ها در اختیار نیست ولی حدس و گمان‌های زده شده حاکی از این است که برداشت و صادرات به تٌن می‌رسد.

وی با اشاره به توسعه همکاری انجمن و اتحادیه‌های تولید کنندگان و صادرکنندگان بیان کرد: تلاش بسیار می‌شود که صادرات افزایش یابد و همه بخش‌های زنجیره‌های تولید از کشت و تولید بذر تا بازاریابی و صادارت فعال شود.

حسینی اشاره به خرید تضمینی شرکت‌های فرآوری گیاهان دارویی از تولیدکنندگان کرد و گفت: مذاکرات انجام شده مبنی بر این است که خرید تضمینی از تولیدکنندگان انجام گیرد.

وی در مورد تاسیس انجمن گیاهان دارویی ابراز کرد: ابتدای سال 95 انجمن گیاهان دارویی تاسیس شده و ماحصل آن شکل‌گیری هفت کمیته تخصصی در این انجمن بوده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 27 فروردین 1396، کد مطلب:1380402 : www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
0
0
هم جنبخه علمی دارد و هم جنبه تبلیغی و نمایشی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین