پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۰۵۳۹
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
‌یک محقق مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: بسیاری از گیاهان دارویی به دلیل اطلاعات کم دورریخته می‌شوند.

‌شعار سال: دکتر اسفندیار حسنی‌مقدم اظهار کرد: گیاهان دارویی یکی از منابع غنی کشور بوده که امکان صادرات آنها نیز وجود دارد.

وی اضافه کرد: وقتی به ارقام واردات کشورهای اروپایی توجه شود می‌بینیم که گیاهان دارویی بازار بزرگی در جهان داشته و کشور ما می‌تواند به یکی از مهم‌ترین صادرکنندگان این حوزه تبدیل شود.

حسنی‌مقدم با بیان اینکه در گذشته هم ایران منبع تولید و مصرف گیاهان دارویی بوده است، افزود: گیاهان دارویی به صورت روزافزون بر اهیمت آنها در سطح دنیا افزوده می‌شود و با سرعت جانشین بسیاری از داروهای شیمیایی شده است.

این پژوهشگر مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان تصریح کرد: این گیاهان در کشور ما زیاد هستند، اما متأسفانه به دلیل اینکه از اهمیت آنها اطلاع نداریم بسیاری از آنها بلااستفاده گذاشته شده و یا دور ریخته می‌شوند.

وی با بیان اینکه امروزه داروهای گیاهی سم بزرگی از فرآورده‌های دارویی تجارتی ساخته شده را به خود اختصاص داده‌اند، افزود: گیاهان دارویی از گیاهان اقتصادی مورد استفاده بشرند که مواد بیوشیمیایی مخصوص و فعال مفیدی به مقادیر بسیار کم در خود ذخیره می‌کنند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ 2 اردیبهشت 96، کد مطلب: 96020200418: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین