پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۲۴۳
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
مدیر پروژه دهکده گیاهان دارویی خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون بذر ۴۵ گیاه که قابلیت کشت در محیط‌های خشک را دارند در این دهکده کاشته شده است گفت: با توجه به توانمندی‌های خراسان جنوبی در گیاهان دارویی برند گیاهان دارویی استان ایجاد می‌شود.
شعارسال: محسن پویان صبح امروز در سرکشی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی از پروژه دهکده گیاهان دارویی جهادانشگاهی استان اظهار داشت: هدف از اجرای این پروژه ساماندهی گیاهان دارویی خراسان جنوبی، اشتغال و ارزآوری است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی استانی منحصر به فرد در زمینه تولید گیاهان دارویی است افزود: هدف از ساخت دهکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی ایجاد مرکزی تفرجگاهی است و آموزش روستائیان، بازاریابی، تکمیل فرایند تولید و افزایش سهم کشاورز از بازار فروش از اهداف آن است.

پویان با بیان اینکه هدایت پایان‌نامه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی از اهداف این دهکده است افزود: میکروب‌زدایی، اخذ استانداردهای لازم و بسته‌بندی مناسب برای صادرات از جمله فعالیت‌های آزمایشگاهی در دهکده جهاد دانشگاهی است.

وی بیان کرد: تاکنون بذر 45 گیاه که قابلیت رشد درمحیط‌های خشک را دارد در این دهکده کاشته شده که مرکز رشد گیاهان دارویی، ساختمان آزمایشگاه کشت بافت و هر باریوم از دیگر قسمت‌های این دهکده است.

مدیر پروژه هکده گیاهان دارویی خراسان جنوبی با تأکید بر لزوم ایجاد برند گیاهان دارویی خراسان جنوبی گفت: در دهکده گیاهان دارویی تعاونی‌هایی شکل می‌گیرد که کشاوزان و تولیدکنندگان در آن عضو شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی نیز اظهار داشت: پروژه دهکده گیاهان دارویی می‌تواند الگو و مدلی برای معرفی توانمند‌ی‌های خراسان جنوبی باشد.

بی‌بی عصمت سرفرازی افزود: احداث دهکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی می‌تواند یک مزیت برای خراسان جنوبی به ویژه در بحث گردشگری باشد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 20 بهمن 1395، کدخبر: 1322165 ،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین