پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۴۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴
مدیر کل میراث فرهنگی فارس با اشاره به داغ بودن بازار پیامک‌های دروغین در خصوص معامله سکه و اشیاء باستانی و طلا، گفت: مردم مراقب باشند و فریب کلاهبرداران را نخورند.

شعارسال: مدیر کل میراث فرهنگی فارس با اشاره به داغ بودن بازار پیامک‌های دروغین در خصوص معامله سکه و اشیاء باستانی و طلا، گفت: مردم مراقب باشند و فریب کلاهبرداران را نخورند.

مصیب امیری گفت: متاسفانه کلاهبرداران مجهول الهویه، با استفاه از شماره تلفن‌های مختلف، پیامک‌های دروغینی را برای مردم ارسال کرده و طی آن به اسم معامله‌ی سکه، اشیاء تاریخی و طلا و ... کلاهبرداری می‌کنند.

او با یادآوری اینکه این کلاهبرداران خود را افرادی ساده، بی‌آلایش، روستایی یا عشایر چادرنشین معرفی کرده و مردم را فریب می‌دهند، گفت: اخیرا فردی که فریب این کلاهبرداران را خورده بود، اعلام کرده است که پیامکی با این مضمون « سلام من سید مراد هستم از استان خوزستان مزاحم می‌شوم ما عشایر چادر نشین هستیم 1812 سکه و دو مجسمه طلا پیدا کردم و استخاره کردم و به ناموس فاطمه زهرا حقیقت می گویم اگر می توانی بفروش نصف شما و نصف ما و ترا به امام حسین چیزی به کسی نگویی اگر می توانی کاری بکنی بهم زنگ بزن منتظرم» را دریافت کرده و متاسفانه فریب خورده است.

امیری اضافه کرد: کلاهبردار در اولین ملاقات با فرد مالباخته، سکه‌هایی را به او نشان می‌دهد تا از طلا بودن آن اطمینان حاصل کند و در ملاقات‌های بعدی با ترفندهای خاص، در ازای دریافت مبلغی هنگفت، کیسه‌ای حاوی ریگ و شن‌های بیابان به او تحویل داده و ناپدید می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس خاطرنشان کرد: افرادی سودجو از این طریق تعداد زیادی از مردم را در سراسر کشور اغفال و به خوزستان دعوت کرده و از آنها کلاهبرداری کرده‌اند به‌طوریکه گاه تا 80 میلیون تومان هم کلاهبرداری انجام شده است.

امیری بار دیگر با تاکید بر لزوم حفظ هوشیاری کامل در برابر این گونه کلاهبرداری‌ها، از مردم خواست که در صورت مواجه شدن با این پیام‌های دروغین، از همان ابتدا موارد را طی تماس با شماره‌های 07137300551 و 07137300553 یا تلفن گویای 1801 اطلاع دهند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 30 دی 1396، کدخبر: 50637 ، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
0
0
وقتی اگاه سازی توسط رسانه های جمعی به خوبی صورت نگیره باعث میشه که مردم به راحتی گول بخورن و سرشون کلاه بره
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین