پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۰۳۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵
مدیرکل میراث فرهنگی فارس از افزایش ساعت بازدید اماکن تاریخی-فرهنگی استان همزمان با شروع سفرهای تابستانی خبر داد و گفت: در سه ماه اول سال جاری دو میلیون نفر از این اماکن بازدید کردند.
شعار سال: مدیرکل میراث فرهنگی فارس از افزایش ساعت بازدید اماکن تاریخی-فرهنگی استان همزمان با شروع سفرهای تابستانی خبر داد و گفت: در سه ماه اول سال جاری دو میلیون نفر از این اماکن بازدید کردند.

مصیب امیری با بیان خبر فوق اظهار داشت: با توجه به آغاز سفرهای تابستانی ، یکی از اقدامات صورت گرفته ، افزایش ساعت بازدید اماکن تاریخی- فرهنگی استان تحت پوشش این اداره کل بوده است که این اماکن در ۳ ماه تابستان از یک تا ۲ و نیم ساعت افزایش زمان بازدید را دارند.

این مقام مسئول با تاکید بر اوج مسافرت های تابستانی در شهریور ماه ادامه داد: در ماه های گذشته ساعت شروع بازدید در اماکنی مثل سعدی و حافظ هفت و نیم یا هشت صبح بود و تا ۲۱ یا ۲۲ شب ادامه داشت که سعی شد  بر اساس بررسی آمارهای احصا شده میزان بازدید در ساعات اولیه صبح، ساعات بازدید صبح را به ۹ انتقال دهیم اما از طرفی ساعات تعطیلی را به تاخیر بیاندازیم و اکنون  مجموعه حافظیه  تا ۲۴ شب و  مجموعه سعدی نیز تا ۲۳ شب پذیرای حضور علاقمندان و گردشگران خواهند بود.

وی در خصوص ساعات بازدید دیگر اماکن تایخی نیز  افزود: در شیراز  مجموعه ارگ کریم خان از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۲۲:۰۰، موزه پارس از ساعت۹ صبح تا ساعت :۲۰:۳۰، حمام وکیل از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۲۱:۳۰ و موزه سنگهای تاریخی هفت تنان ازساعت ۹ صبح تا ساعت به صورت یکسره باز است.

امیری در خصوص ساعات اماکن تاریخی- فرهنگی در شهرستانهای استان نیز  اضافه کرد: مجموعه جهانی تخت جمشید ازساعت ۸:۳۰ صبح تا ساعت ۲۰:۳۰،  موزه تخت جمشید از ساعت ۹:۰۰ صبح تا ساعت ۱۹:۳۰، نقش رستم از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ساعت ۲۱:۳۰، نقش رستم از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ساعت ۲۱:۳۰، نقش رجب از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۹:۳۰، نقش رجب از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۹:۳۰،  مجموعه جهانی پاسارگاد از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ساعت ۲۱:۳۰، شهر جهانی طبیعی-تاریخی بیشاپور از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ساعت ۲۱:۳۰ و موزه آن از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۹:۳۰، تنگ جهانی چوگان از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ساعت ۲۱:۳۰ و آتشکده  جهانی فیروزآباد از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ساعت ۲۰:۳۰آماده خدمات رسانی به میهمانان می باشند.

مدیر کل میراث فرهنگی استان فارس در ادامه با اشاره به اجرای برنامه نور و صدا در مجموعه جهانی تخت جمشید در  ۳ ماه تابستان یادآور شد: این برنامه ، چهار روز در هفته (یک شنبه، سه شنبه، پنج ‌شنبه و جمعه) از ساعت ۲۰:۳۰ در این مجموعه برگزار می‌شود.

امیری در پایان خاطر نشان کرد: در سه ماهه نخست امسال بیش از ۲ میلیون و ۸۱۴ هزار ۴۳۲ نفر گردشگر داخلی از اماکن تاریخی و گردشگری استان فارس بازدید کردند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 19 تیر 1397، کدخبر: 4342889 ، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
0
0
ا.ف75
ما این همه پتانسیل رو داریم با چشم های خودمون می بینیم و باز هم برای تقویت زمینه های گردشگری هیچ کاری رو صورت نمی دیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین