پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۲۰۹۳
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
«خبرجنوب» نوشت: یکی از مسئولان فارس که نخواست نامی از او برده شود خبر از توقف طرح آبرسانی سیار به روستاها و مناطق عشایری فارس به دلیل نبود اعتبار داد و پیش بینی کرد این وضعیت، فارس را به زودی دچار معضل اجتماعی بزرگی خواهد کرد.

شعار سال: وي اظهار داشت: متاسفانه از ابتداي امسال تا كنون حتي يك ريال اعتبار عمراني كه اعتبارات طرح هاي آبرساني را نيز شامل ميشود به خزانه استان واريز نشده و همين معضل باعث پا پس كشيدن پيمانكاران طرح هاي آبرساني به روستاهاي استان و فسخ قرارداد آن ها شده است.
اين مسئول تصريح كرد: پيمانكاران در صورت تامين پول گازوئيل ماشين آلات حمل تانكر حاضرند همچنان به آبرساني به روستاها ادامه دهند اما مشكل آن جاست كه خزانه حتي پول تامين گازوئيل اين ادوات را هم ندارد.
وي با اشاره به اين كه به 760 روستاي فارس با تانكر آبرساني مي شود، اظهار داشت: كل مبلغ قرارداد پيمانكاران آبرسان فارس 3 ميليارد تومان است كه نتوانسته ايم اين مبلغ را به دليل عدم واريز وجوه به حساب خزانه تامين كنيم.
وي اظهارداشت: هم اكنون آبرساني به بسياري از روستاها و مناطق عشايري فارس متوقف شده كه اين وضعيت با توجه به گرماي شديد هوا، روستائيان و عشاير را دچار معضل شديدي كرده و پيش بيني مي شود اگر فكري به حال اين وضعيت نشود بروز بحران شديد اجتماعي در فارس دور از ذهن نيست.
اين مقام آگاه اضافه كرد: در حال حاضر مقامات مسئول در حال رايزني براي اعطاي اسناد خزانه به آن دسته از پيمانكاران واجد شرايط هستند تا چنان چه امكان داشته باشد طلب پيمانكاران از محل اسناد خزانه تامين شود كه البته اين امر
زمان بر است.
وي يادآور شد: خزانه فارس كاملاً خالي است و حتي پولي براي پرداخت حقوق كاركنان رسمي و پيماني وجود ندارد.
اين مسئول با بيان اين كه كميته تخصيص اعتبارات قرار است اين هفته در تهران تشكيل جلسه دهد، افزود: اين مساله يك مشكل كشوري است و وضعيت همه استان هاي كشور مشابه فارس است.
وي يادآور شد: در روزهاي 24 يا 25 هر ماه، حقوق كارمندان فارس به حساب خزانه واريز ميشود اما حالا يك هفته از زمان مذكور گذشته و پولي واريز نشده است و معلوم هم نيست چه زماني حقوق كارمندان پرداخت شود.
به گفته اين مسئول، به جز حقوق كارمندان دولت در فارس كه به صورت متمركز حقوق خود را دريافت مي كنند، ماهيانه 24 ميليارد تومان اعتبار خرج كارمندان فارس كه به صورت استاني حقوق دريافت مي كنند، مي گردد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین، تاریخ انتشار 2 مرداد 96 ، کد مطلب: 689862:www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین