پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۵۶۳۰
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۵
رئیس اداره نگهداری و بهره‌برداری شرکت آبفای استان بوشهر گفت: در ساعات پیک مصرف، نوبت بندی آب در حدود ۸۰ درصد از روستاهای استان بوشهر اعمال می‌شود.

شعارسال: احسان‌الله سیفی بوشهری  در نشست بررسی روند اجرای طرح‌های آبرسانی در روستاهای استان بوشهر، یکی از مشکلات مهم شبکه توزیع آبرسانی را فرسودگی شبکه دانست و اظهار داشت: نوسازی شبکه‌های آبرسانی نقش مهمی در توزیع آب آشامیدنی دارد که در این راستا اصلاح شبکه آبرسانی روستایی در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 2 هزار کیلومتر از شبکه توزیع و خطوط انتقال آب روستاهای استان بوشهر فرسوده است خاطر نشان کرد: 37 درصد از شبکه‌های توزیع و خطوط انتقال آب روستایی استان بوشهر به طول 2هزار و 56 کیلومتر فرسوده و نیازمند بازسازی است.

رئیس اداره نگهداری و بهره‌برداری شرکت آبفار استان بوشهر با تاکید بر تامین اعتبارات مورد نیاز اجرای طرح نوسازی شبکه آبرسانی روستایی استان تصریح کرد: با توجه به این میزان فرسودگی و هدر رفت بالای آب نیاز است اعتبار مورد نیاز برای نوسازی و بهسازی شبکه‌های فرسوده استان بوشهر تامین شود.

سیفی از نوبت بندی توزیع آب در روستاهای استان بوشهر خبر داد و افزود: هم اکنون به سبب کمبود منابع تولید آب استان بوشهر در ساعت‌های پیک مصرف بار ناچار به نوبت بندی آب در حدود 80 درصد از روستاهای استان بوشهر هستیم.

وی به اتفاقات در شبکه آبرسانی روستایی استان بوشهر پرداخت و تاکید کرد: نوبت بندی توزیع آب روستایی استان بوشهر میزان اتفاقات در شبکه توزیع و خطوط انتقال آب روستاهای استان بوشهر به میزان قابل توجهی افزایش داده ولی با وجود پراکندگی روستاها و طولانی بودن خطوط انتقال تلاش تیم تعمیرات و رفع انفاقات آنها در مدت زمان مناسبی صورت می‌گیرد.

رئیس اداره نگهداری و بهره‌برداری شرکت آبفار استان بوشهر بیان کرد: از دیگر مشکلات جدی تامین آب روستاهای استان بوشهر پایین بودن نرخ شاخص بهره‌مندی موثر از میانگین کشوری است که دلیل امر نیز فرسودگی شدید شبکه‌های آبرسانی توزیع است.

سیفی بوشهری با تاکید بر تامین مخازن ذخیره آب در روستاهای استان بوشهر گفت: یکی از عمده دلایل تنش آبی تابستانه در استان بوشهر نبود مخازن دخیره آب به مقدار مورد نیاز سرانه جمعیت سرانه روستاهای استان است که همین مهم سبب شده تا نتوان پیک بار مصرف فصلی آب را پوشش داد.

وی با اشاره به اینکه ساعت پیک مصرف آب روستاهای استان بوشهر از ساعت 11 تا 17 است اظهار داشت: در این راستا سیاست شرکت آبفار استان بوشهر برای پوشش پیک بار مصرف آب روستاهای استان بوشهر احداث مخازن دخیره منابع آب براساس استانداردهای شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور است.

رئیس اداره نگهداری و بهره‌برداری شرکت آبفار استان بوشهر عنوان کرد: با توجه به کمبود منابع تامین آب در استان بوشهر نیاز به برنامه ریزی برای وجود آوردن منابع پایدار تامین آب شرب در افق زمانی کوتاه و میان مدت احساس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مدیریت مصرف و کاهش مصرف سرانه کنونی از طریق بهبود و کاهش مصرف در دستور کار شرکت ابفار استان بوشهر قرار گرفته تاکید کرد: در این راستا پایش و اندازه‌گیری مبادی ورودی تولید و مصرف آب بعنوان یکی از پروژه‌های مهم توسط این شرکت در سطح استان بوشهر آغاز شده است.

سیفی با تاکید بر مدیریت مصرف آب از سوی مشترکان آب روستایی استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به مصرف بالای آب در طول تابستان از مشترکان آب روستایی استان بوشهر انتظار می‌رود از مصرف آب شرب برای مصارف کشاورزی و بویژه فضای سبز پرهیز کنند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 28مرداد1396، کدخبر: 1495566: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین