پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۶۸۲
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳
فرماندار همدان با بیان اینکه ۲۵ روستا در شهرستان همدان در معرض تنش آبی هستند گفت: برخی روستاهای شهرستان همدان تنها یک ساعت در ۲۴ ساعت آب دارند.

شعار سال: علی تعالی ظهر امروز در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان همدان اظهار داشت: 27 درصد اعتبارات توازن تخصیص یافته و با توجه به اینکه به این اعتبار متوجه مناطق محروم است این رقم و جذب آن برای ما بسیار خوشحال کننده است ضمن اینکه اعتبارات نفت و گاز نیز 100 درصد تخصیص می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه مدیران شهرستان برای جذب اعتبارات توازن به شدت پیگیر باشند عنوان کرد: سعی شود تا حداقل 27 درصد جذب شود چرا که برای رفع مشکلات به شدت نیازمند آن هستیم.

فرماندار همدان بیان کرد: در بحث تخصیص زمین و تغییر کاربری سه هزار مربع زمین در روستای گردشگری ورکانه از بنیاد مسکن تخصیص یافت تا تأسیسات لازم برای رفاه گردشگران ایجاد شود ضمن اینکه احداث پارک ورکانه نیز حل شده و پیمانکار انتخاب و عملیات اجرایی آن شروع شده که فعلا70 میلیون اعتبار برای آن تخصیص دادیم و این رقم به 150 میلیون افزایش می یابد.

تعالی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد ارائه انشعاب بیان کرد: هدف قانونگذار از ارائه انعشاب به منازل مسکونی در حواشی شهر و روستا این بوده تا در بخش هایی که انشعاب رفته و مردم منتظر آب, برق و گاز هستند و مجوز ندارند انشعاب داده شود.

وی با بیان اینکه باید آئین نامه اجرایی این قانون توسط دستگاه‌های مربوطه و وزارت کشور مشخص شود گفت: لازم است تا شکل اجرایی این قانون را داشته باشیم ضمن اینکه اکنون در نقاط مختلف شهر در جوار و حاشیه شهر مردم منتظر دریافت انشعاب هستند ولی باید موارد استثنا چون باغداران و ویلا داران را منفک کنیم.

تعالی با بیان اینکه باید طبق اولویت گذاری انشعاب دهی شروع شود و پایان هر ماه گزارش اقدامات اعلام شود عنوان کرد: در سطح شهرستان آب و فاضلاب روستایی اقدامات خوبی داشته و با توجه به وضعیت و شرایط آبی استان کمترین مشکل را در بین سایر شهرستان ها داشتیم.

فرماندار همدان گفت: در زمینه ساخت و ساز‌های حاشیه شهر یکی از مشکلات دلال‌ها هستند و بخشداران و شهرداری‌ها برای جلوگیری از توسعه ساخت و ساز‌های غیر مجاز کمک کنند ضمن اینکه در رابطه با واگذاری انشعابات در پایان هر ماه باید گزارش‌ها از سوی دستگاه‌های مرتبط ارائه شود.

تعالی افزود: اگر بدون ضابطه به واگذاری انشعابات اقدام کنیم با توجه به وجود بستر مناسبی در حواشی شهر برای دلالی در آینده با رشد غیر قابل کنترل ساخت و ساز مواجه می‌شویم.

وی با بیان اینکه 25 روستا در شهرستان همدان در معرض تنش آبی هستند اعلام کرد: اعتبار 12 میلیارد تومانی برای رفع تنش نیاز است تا 14 حلقه چاه جدید، تجهیز 16 حلقه چاه، 55 کیلومتر خط انتقال و 21 کیلومتر خط توزیع در این مناطق انجام شود.

فرماندار همدان ابراز امیدواری کرد تا با کمک نمایندگان از اعتبارات ملی این مبلغ تأمین شود چرا که اعتبارات شهرستانی پاسخگوی این اقدامات نیست.

تعالی با بیان اینکه برخی روستاهای همدان یک ساعت در 24 ساعت آب دارند گفت: البته منظور این است که آبرسانی در آن یک ساعت انجام می‌شود و روستاییان منابع خود را پر می‌کنند ولی باید برای آنها نیز فکری شود.

وی با اشاره به اینکه برای رفع این مشکلات احداث سه مجتمع آبرسانی در نظر گرفته شده است گفت: مطالعات تعدادی از آن انجام شده و تعدادی از آنها نیز حدود چهار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند تا بتوانیم از کمک نمایندگان برای دریافت آن اعتبارات استفاده کنیم.

فرماندار همدان تصریح کرد: روستای ارزانفود حدود نیم تا یک ساعت آب داشت و قرار شد از چشمه‌های رها و بالادستی استفاده و خط انتقال هفت کیلومتری برای آن انجام شود و روستای دیگر ورکانه و باغچه است که باغچه حدود 10 الی 15 کیلومتری همدان قرار دارد و وضعیت بدی دارد به طوری که عده زیادی با دبه‌های خود منتظر آب هستند.

تعالی با اشاره به اینکه جانمایی برای آب در این روستا خیلی سخت بود و هر جا به آب دست می‌یافتند آب تلخ بود عنوان کرد: در فاصله چهار کیلومتری آنجا چاه هشت متری پیدا شد که برای 75 خانوار آنجا پاسخگو است.

وی افزود: روستای گنبد چای نیز نیازمند شبکه است و می‌توان گفت وضعیت شهرستان همدان از لحاظ آب شرب روستایی تقریبا خوب است و امیدواریم با مطالعاتی که قرار است در سه مجتنع انجام شود مشکلات این روستاها نیز رفع شود.

تعالی با بیان اینکه چندین مرتبه برای آبرسانی روستای سنگستان و کنجینه نیز تلاش شد اظهار داشت: چاه 70 متری در این منطقه حفر شد و تنها تجهیز آن باقی مانده است ضمن اینکه اگر منابع آب روستا را به خوبی مدیریت کنیم وضعیت آب شهرستان خوب است و بر این اساس مردم باید فرهنگ استفاده صحیح از آب را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری نقاط شهر و در محلات قدیمی ما به دلیل تخریب قنوات آب بالا آمده و مشکلاتی را ایجاد کرده گفت: ساماندهی ولایروبی قنات ها برعهده شهرداری است و در ناحیه سه شهرداری، منطقه جولان و گلچهره به دلیل کوری قنات ها آب قنات ها وارد منازل شده که قرار شده تا شهرداری برنامه کوتاه مدت و اورژانسی را اعلام کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 23 مهر 96، کد مطلب: 1546461:www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین