پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۴۱۸۸
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸
مدیرعامل آب وفاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت:بسیاری ازروستاهای سیلاب و کلوار از جمله شاه غالب، کلوار، کبوتران، بورک علیا وسفلی، پنبه کار و آب گل از آب آشامیدنی سالم برخوردارند.

شعار سال: فیض الله پاسره ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود:چند روستای منطقه سیلاب و کلوار هم اکنون با چالش کمبود آب مواجه هستند که عمده ترین دلیل آن کاهش منابع آب سطحی و زیرزمینی منطقه به واسطه خشکسالی های چند سال اخیر است.

پاسره تصریح کرد: بر خلاف ادعاهای مطرح شده در زمینه نبود هیچگونه آب و استفاده مستقیمروستاییاناز آب آلوده رودخانه، آب روستاهای منطقه کماکان از همان چشمه ای که در سال ۸۰ آمادهشد، تامین می شوداما در سال های اخیر به واسطه کاهش بارندگی و خشکسالیمیزان آب آن بسیار کم شده، اما آب آن قطع نشدهو اعتقاد ما بر این است کهآبی که ما باید به روستائیان برسانیم باید بیش از این مقدار باشد، اما اینکه به کلی آب وجود ندارد و مردم از آب آلوده استفاده می کنند واقعیت ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گفت: علیرغم صحبت برخی اهالی مبنی بر بی تفاوتی مسئولان، در بازدیدهای مکرری که مسئولان آبفای روستایی استان و شهرستان از این منطقه داشتندرسوب زیاد آب و کم شدن شدید منابع آبی عمده ترین مشکلات منطقه ذکر شد که با رایزنی هایی که داشتیم قرار شد بلافاصله بعد از"تامین اعتبار"با اختصاص مبلغ ۲۱۸ میلیون تومان، علاوه بر نوسازی شبکه های آبرسانیمنبع جدید نزدیک خرم راه برای استفاده آن بخش از روستاها که مشکلاتی دارند را به مدار بهره برداری ببریم.

پاسره گفت: متاسفانه برخی روستاهای منطقه سیلاب و کلوار حتی مسیر دسترسی مناسبی نیز ندارند واین به گونه ای است که به صورت سیار هم امکان آبرسانی وجود ندارد و همین سختی دسترسی یکی از مشکلات پیش روی ما است.

پاسره همچنینتاکید کرد: روستاهای سیلاب و کلوار دارای تاسیسات آب هستند و کنتور نیز دارند.

وی افزود: در برخی روستاها با وجود اینکه آب هر چند کم به مردم می رسد، هزینه آب مصرفی صفر منظور شده و تنها آبونمان صادر می شود که این هزینه را نیزهیچ فردی دراین روستاها پرداخت نکرده است.

مدیرعامل آبفار استان گفت: کلیه نیازسنجی ها و مطالعات مربوط به تغییرات در شبکه ها و راه اندازی منبع جدید تامین آب روستاهایی که با چالش آبی مواجه شده اند انجام شده استودر صورت تامین اعتبارات لازم، عملیات اجرایی آن کلید می خورد.

پاسرهبا اشاره به کم شدن و حتی خشک شدن برخی منابع آب در مناطقی از استانتصریح کرد: متاسفانه خشکسالی های چند سال اخیرموجب کاهش شدید منابع آبی سطحی و زیرزمینی شده است و در برخی مناطق به واسطه مسیرهای دسترسی حتی آبرسانی سیار نیز دشوار است.

وی افزود: با وجود مشکلات، از همه امکانات و ظرفیت ها برای رفع مشکلات حیاتی ترین نیاز روستاهااستفاده کردیمو در مورد روستاهای مناطق سیلاب و کلوار نیز اقدامات به همین ترتیباست.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 16 مرداد 96 کد مطلب: 4052519:www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین