پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۹۲۱۷
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵
سیلاب و کلوار از محروم‌ترین مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد است، روستایی محروم که هنوز نبض زندگی در آن موج می زند. مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری این استان به این روستا سفر کرد و با توزیع بسته‌های لوازم‌التحریر و پوشاک در مناطق محروم باعث خوشحالی بچه‌های این منطقه شد.

شعارسال:سیلاب و کلوار از محروم‌ترین مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد است، روستایی محروم که هنوز نبض زندگی در آن موج می زند. مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری این استان به این روستا سفر کرد و با توزیع بسته‌های لوازم‌التحریر و پوشاک در مناطق محروم باعث خوشحالی بچه‌های این منطقه شد.

 منطقه سیلاب و کلوار با ۱۷ روستا و جمعیتی افزون بر دو هزار و ۶۰۰ نفر در ۲۰۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

روستایی محروم از توابع بخش مارگون شهرستان بویراحمد است که علی‌رغم محرومیت هنوز نبض زندگی در آن جاری است.

سیلاب و کلوار در بیست سال گذشته لقب‌ محرومترین نقطه کشور را با خود یدک می‌کشید اما با تلاش دولت‌های مختلف و اعزام گروه‌های جهادی کمی از رنج سیلاب و کلوار کمتر شد اما این منطقه همچنان محروم و نیازمند توجه است.

نبود جاده دسترسی مناسب، آب آشامیدنی سالم، گاز، برق، بهداشت و سایر امکانات رنج زندگی در این منطقه را دو‌ چندان کرده است، البته در سال‌های اخیر اقداماتی در این حوزه‌ها شده که باید افزایش یابد.

فقر و‌ محرومیت در سیلاب و کلوار به گونه‌ای است که بسیاری از دانش‌آموزان این منطقه در سال‌های گذشته به دلیل فقر و نداری از درس و تحصیل بازمانده‌اند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته به این منطقه محروم سفر کرد تا با توزیع لوازم التحریر و پوشاک میان بچه‌های این منطقه محروم لبخند را بر لبان آنها بنشاند.

آذر صفایی‌نیا بیش از ۱۷۷ بسته لوازم‌التحریر و پوشاکی که با مشارکت استانداری و استاندار استان تهیه شده را به سیلاب و کلوار برد تا بچه‌ها با لباس و لوازم‌التحریر نو سر کلاس‌های درس حاضر شوند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد تنها برای توزیع لوازم‌التحریر و پوشاک به سیلاب‌ و کلوار نرفت بلکه در این برنامه کاری، برای زنان این منطقه برنامه داشت.

وی با همکاری برترین کارآفرین استان کهگیلویه و بویراحمد برای بانوان این منطقه کلاس‌های آموزش صنایع دستی (گلیم) برگزار کرد تا زنان این دیار محروم اما مستعد شغلی داشته باشند.

سازمان‌های مردم نهاد که همراه مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بودند نیز کارگاه تاب‌آوری اجتماعی برگزار کردند و قرار شد نظیر چنین برنامه‌‌ای در سایر روستای این منطقه برگزار شود.

در سفر روز گذشته امور بانوان به سیلاب و کلوار قرار شد در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، کتابخانه این مناطق مجهز شوند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار6مهر 97، کد خبر: 13970706000221، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین