پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۹۳۸۹
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵
فقر و محرومیت بر سر روستای آبرش زیلایی از توابع شهرستان بویراحمد سنگینی می‌گند به گونه‌ای که اکثر اهالی روستا فرار را بر قرار ترجیح داده‌اند و کودکان روستا به دلیل نبود مدرسه ترک تحصیل می‌کنند.

شعارسال: فقر و محرومیت بر سر روستای آبرش زیلایی از توابع شهرستان بویراحمد سنگینی می‌گند به گونه‌ای که اکثر اهالی روستا فرار را بر قرار ترجیح داده‌اند و کودکان روستا به دلیل نبود مدرسه ترک تحصیل می‌کنند.

روستای آبرش زیلایی از توابع بخش مارگون شهرستان بویراحمد در فاصله 150 کیلومتری شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

اهالی روستای آبرش از ابتدای ترین امکانات زیرساختی شامل جاده دسترسی مناسب، برق، آب و حتی مدرسه محروم هستند به گونه‌ای که بسیاری از فرزندان روستا تا مقطع ابتدائی ادامه تحصیل داده و بعد از آن به دلیل نبود مدسه ترک تحصیل می‌کنند.

در سال‌ها نچندان دور بیش از 30 خانوار در روستای آبرش زیلایی در فضای صمیمی و بدون دغدغه در کنار هم زندگی می‌کردند که به دلیل نبود امکانات مجبور به مهاجرت و رفتن به سمت حاشیه شهر یاسوج، لردگان چهارمحال و بختیاری، و دهاقان بروجن شدند به گونه‌ای که هم اکنون نزدیک به 10 خانوار در این روستا زندگی می‌کنند.

مدرسه روستا چادی است که در زمستان سوز سرمایش تن نحیف کودکان دوره ابتدائی را سوز می‌دهد و گرمای تابستانش با پوست بدنشنان ناسازگاری دارد و روزگارشان را تاره و تیر می‌کند.

از دنیای کودکانه فرزندان آبرش خبری از پارک بازی، شهربازی و بازی‌‌های رایانه‌ای تنها فقر و نداری ارث به آنان رسیده است تا جایی که حتی در تغذیه غذایی مناسب مشکل دارند.

فاصله روستای آبرش تا جاده اصلی و وجود پایه‌های برق دوکیلومتر است که در صورت تدبیر مسئولان امکان زدن مهر پایانی بر تمام مشکلات این روستا وجود دارد و البته با جابجایی این روستا نیز امکان فراهم اوردن رفاه نسبی برای اهلی بعد از سال‌ها مشقت و سختی وجود دارد.

بررسی‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد اهالی روستای آبرش جزو آمار جامعه عشایری بوده ولی تاکنون سازمان امور عشایر کوچکترین خدماتی را به اهالی این روستا ارائه نکرده و اهالی حسرت به دل برای دیدن مدیرکل این اداره مانده‌اند.

تعداد بازدید : 12

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:18  تیر 1398 ، کدخبر:2050033 www.tasnimnews.com،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین