پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۱۵۹۴
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۳
برخی از روستاهای منطقه زیبا و سردسیری تاکسیسه مارگون بویراحمد خالی از سکنه شده و ساختمان‌های احداث شده در حال فرسوده شدن هستند.

شعار سال:برخی از روستاهای منطقه زیبا و سردسیری تاکسیسه مارگون بویراحمد خالی از سکنه شده و ساختمان‌های احداث شده در حال فرسوده شدن هستند.

بسیاری از پاره روستاهای منطقه زیبا و سردسیری تاکسیسه واقع در 100 کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خالی از سکنه شده که این خود می‌تواند زنگ خطری برای مسئولان باشد.

در سال‌های اخیر یکی از مهمترین مشکلات حوزه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد، افزایش روز افزون مهاجرت از روستا و حاشیه نشینی در کنار سه شهر بزرگ استان شامل یاسوج، دهدشت و گچساران بویژه شهر یاسوج است به گونه که هم اکنون در ارائه خدمات مورد نیاز اولیه از جمله داشتن فضای مناسب برای تحصیل با مشکل روبه‌رو هستند.

در آمار ارائه شده از مراکز رسمی و معتبر یاسوج جزو مهاجرپذیرترین شهرهای ایران بوده تا جایی که هم اکنون بیش از 100 هزار نفر در حاشیه این شهر زندگی می‌کنند هرچند برخی از اهالی این مناطق زندگی خوش نشینی دارند ولی بسیار در بدترین شرایط زندگی می‌کنند.

بدون شک وقتی روستای زیبا و سردسیری تاکسیسه مارگون که می‌تواند نقش بسزایی در رونق دامداری، توسعه کشاورزی و باغات داشته باشد خالی از سکنه می‌شود، باید مسئولان و متولیان امر تدبیری کنند زیرا در غیر این صورت در سال‌های آینده با بحران روبه رو می‌شویم.

کهگیلویه و بویراحمد دارای 2 هزار 232 روستا بوده که از این تعداد طبق آخرین سرشماری 595 روستا خالی از سکنه شده است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم،تاریخ انتشار:2دی1398،کد خبر:2166020،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین