پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۹۱۹
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۹
امام جمعه سی سخت در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه سی سخت با اشاره به دعوت امام حسین (ع) به تقوای الهی و مراقبت از دامهای دنیا گفت:امام حسین (ع) همه انسانها را از غرق شدن درنعمات دنیایی بر حزر داشته است.

شعارسال: حجه السلام ناصر مصباح نژاد امام جمعه سی سخت در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه سی سخت با اشاره به دعوت امام حسین (ع) به تقوای الهی و مراقبت از دامهای دنیا گفت:امام حسین (ع) همه انسانها را از غرق شدن درنعمات دنیایی بر حزر داشته است.

امام جمعه سی سخت وفور نعمت و مستی در مال را به عنوان یکی از علل طغیان و هلاکت انسانها برشمرد و گفت:هر کسی که حد و حدود الهی در بهره بردن از نعمات را نشناسد به مستی مال گرفتار می شود و از آخرت غافل و خدا را فراموش می کند.

مصباح نژاد با اشاره به ماجرای حضرت موسی و قوم عاد و ثمود که در لجن گناه گرفتار شدند ابراز کرد:خط فساد و تباهی در طول نظام آفرینش وجود داشته و در هر زمان کسانی در مقابل خط باطل قرار گرفته اند.وی ادامه داد این خط تا عصر نبوی ادامه داشت و بعد از نبی مکرم اسلام فجاهت و ضلالت به اوج خودش میرسد و در ادامه به حادثه عاشورا میرسیم که نماینده خط و جریان حق امام حسین(ع) و نماینده باطل و ظلم امویان شدند.

امام جمعه سی سخت اذعان داشت:فجر امامت در اواسط سلطنت اموی تجلی پیدا کرد و سنت الهی در تاریخ ساری و جاری شد و با ندای هیهات من الذله اجازه نداد سایه های نکبت در سراسر جهان اسلام منتشر شود.

خطیب نماز جمعه سی سخت با بیان اینکه امام حسین راهی را ترسیم کرده که دیگر هیچ گاه بشریت به چاه ظلالت نمی افتد خاطر نشان کرد:حادثه و جریان عاشورا اتفاقی نبوده بلکه عوامل پشت صحنه و روی صحنه در این حادثه نقش داشتند.وی ادامه داد:در حادثه کربلا عوامل پشت صحنه اجازه نمیدادند سبک زندگی پیغمبر و سنت پیامبر بین مردم رواج پیدا کند.

مصباح نژاد اذعان کرد: عمر سعد و یزیدها عوامل و صحنه گردانان این حادثه بودند .امام جمعه سی سخت تصریح کرد:یکی دیگر از خاصیتهای جریانات تاریخی تکرار پذیری آنها است که یکی از این جریانات فتنه 88 و وجود عوامل روی صحنه و پشت صحنه در این ماجرا بود.

خطیب نماز جمعه سی سخت در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر سی سخت ضمن تقدیر ازعوامل کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویر احمد تقدیر و تشکر کرد و گفت:برگزاری کنگره ای در این سطح حقیقتا یک رخداد بزرگ فرهنگی بود

رئیس شورای فرهنگ عمومی دنا با اشاره به برگزاری کنگره 1880 شهید استان که باحضور پر شور و آبرومندانه مردم استان و خانواده معظم شهدا در چند روز برگزار شد افزود:این کنگره عظیم به این راحتی قابل برگزاری نیست و باید از عوامل این کار بزرگ تقدیر و تشکر کرد.

مصباح نژاد در ادامه با اشاره به حضور عوامل اجرایی این کنگره به محضر رهبر انقلاب به بخشی از سخنان رهبری در این دیدار اشاره کرد و افزود :عده ای میخواهند موضوع تسلیم و سازش را به جای مقامت جایگزین کنند و این حرکت محور کار دشمن در جنگ نرم است که رهبر انقلاب به خوبی این حربه را شناسایی و به مسئولان و مردم گوشزد کردند.

خطیب نماز جمعه سی سخت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حقیقت تلخی که به اذعان وی درشهرستان دنا وجود دارد به روایت فقر و بی خانمانی عده ای ضعیف ترین اقشار جامعه اشاره کرد و ابراز کرد:متاسفانه علی رغم تلاش 37ساله نظام اسلامی برای برچیده شدن فقر و محرومیت خبرهایی مبنی بر زندگی خانواده هایی در کپر به گوش میرسد.

امام جمعه سی سخت ادامه داد: خبرهایی میرسد که افرادی درکپر زندگی میکنند ،جوانی که بعد از اتمام خدمت در یک کپر زندگی میکند.وی ابراز کرد:کسانی که حقوقهای نجومی دریافت کردن حال ببینند این حقوقها ظلم بوده یا حقوق نامعارف.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهر سی سخت با بیان اینکه امیدواریم مسوولان ما یک بار دیگر سیره علوی را مطالعه کنند خاطر نشان کرد:به فرمایش مولا علی (ع) بیت المال بین محروم ترین مردم حکومت تقسیم شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی سفیردنا، تاریخ انتشار: 16مهر1395، کدخبر: 171848: www.safiredena.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین